اخلاص سردار سلیمانی او را عزیز و جاودانه کرد


اخلاص سردار سلیمانی او را عزیز و جاودانه کرد

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی با اشاره اهمیت صبر در برابر مشکلات، راضی بودن به قضای الهی و اخلاص در برابرخدا تأکید کرد که اخلاص سردار سلیمانی او را عزیز و جاودانه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت العظمی «سید محمدعلی علوی‌گرگانی» امروز(سه شنبه 24 دی) در دیدار با جمعی از پاسداران مرکز آموزش پاسداری علویون قم با اشاره به آیه ای از قرآن در ارتباط با توصیه های لقمان حکیم به فرزندش اظهار داشت: لقمان حکیم شخصیت برجسته ای است که هرچند شاید پیامبر نباشد ولی سخن حکمیانه او در قرآن بیان شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اقامه نماز به عنوان یکی از توصیه های لقمان حکیم به فرزندش گفت: نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است به ویژه مجموعه های انقلابی از جمله سپاه باید به این مسأله عنایت بیشتری داشته باشند چراکه نماز جواز شفاعت اهل بیت(ع) نسبت به ما است.

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: توصیه دوم و سوم لقمان حکیم در این آیه به فرزندش امر به معروف و نهی از منکر است که باید در هر جامعه ای احیا شود، شما نیز به نوبه خودتان از این مسأله غافل نباشید.

وی با تأکید بر این که نباید در برابر مصائب و مشکلات از کوره در برویم، گفت: توصیه چهارم لقمان حکیم به فرزندش که برای همه ما نیز درس عبرت است، موضوع صبر و رضا در برابر قضاء الهی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد:همه زندگی ها دارای فراز و نشیب و سختی ها و آسانی هایی است که خدا برای انسان مقدر کرده است، همسر، فرزندان، خانه، ماشین و زندگی و همه این ها امانتی از سوی خدا در دست ما هستند که ممکن است روزی از ما گرفته شود.

وی ابراز داشت:برخی متأسفانه تا مصیبتی برای شان پیش می آید دست به یقه خدا می شوند و اعتراض می‌کنند، این کار درستی نیست چراکه بزرگان و شهدای والامقام ما نیز همین گونه بودند و در برابر قضای الهی راضی بودند.

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به این که حاج قاسم سلیمانی مرجع تقلید نبود ولی در همه جای جهان به نیکی از او یاد می‌شود، گفت: همه شما دیدید که چه تجلیلی از این شهید والامقام به عمل آمد، این صرفا به دلیل خدمات ایشان در سپاه نبود بلکه عامل اصلی عزیز شدن حاج قاسم بحث صبر و رضا و البته اخلاص ویژه ایشان بود.

پایان پیام/414

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دارالقرآن شهر محمدیه افتتاح شد