استقبال قابل‌توجه از پیک‌آپ‌های شلبی


استقبال قابل‌توجه از پیک‌آپ‌های شلبی

در دنیای خودروهای عضلانی پرفورمنس هیچ نامی نمی‌تواند به کارول شلبی نزدیک شود. در سال 1962 بود که شلبی آمریکا کار روی خودروها و قطعات پرفورمنس سفارشی را آغاز کرد و تنها سه سال پس از آن، نام شلبی با فورد موتور اسپورت و توسعه موستانگ مترادف شد. در واقع می‌توان گفت موستانگ ها اساساً … The post استقبال قابل‌توجه از پیک‌آپ‌های شلبی appeared first on...

در دنیای خودروهای عضلانی پرفورمنس هیچ نامی نمی‌تواند به کارول شلبی نزدیک شود. در سال 1962 بود که شلبی آمریکا کار روی خودروها و قطعات پرفورمنس سفارشی را آغاز کرد و تنها سه سال پس از آن، نام شلبی با فورد موتور اسپورت و توسعه موستانگ مترادف شد. در واقع می‌توان گفت موستانگ ها اساساً حاصل تفکرات و تلاش‌های شلبی بوده و حداقل سه نسل از آن‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با این شرکت داشته است. از آنجایی که فورد هر چند سال یک‌بار نسلی از موستانگ را عرضه می‌کند بنابراین شلبی هم همیشه دست به کار شده و مدل‌هایی سریع‌تر و خشن‌تر می‌سازد؛ اما چرا به ازای هر موستانگ شلبی باید دو پیکاپ سری F شلبی فروخته شود؟!

استقبال قابل‌توجه از پیک‌آپ‌های شلبی

جاناتان مارش سخنگوی شلبی گفته این شرکت هر سال حدود 300 خودروی مبتنی بر موستانگ تولید می‌کند؛ اما تعداد تولید پیکاپ های سری F در سال حدود 750 دستگاه بوده است. تقاضای زیادی برای پیکاپ های سری F شلبی وجود دارد و شرکت نمی‌تواند به این همه تقاضا پاسخ مناسبی بدهد. البته این آمار شامل خودروهای تولید و فروخته شده در بازارهای خارج از آمریکا یا مدل‌های تحت لیسانس فورد نیست.

موستانگ های GT و سوپر اسنیک شلبی به ترتیب 700 و 825 اسب بخار قدرت دارند اما پیکاپ های رپتور و سوپر اسنیک این شرکت با قدرت 525 و 755 اسبی در دسترس هستند. مدل سفارشی و خاص F-150 سوپر اسنیک اسپورت تنها به تعداد 250 دستگاه و برای بازار کانادا و آمریکا تولید خواهد شد و پیشرانه 8 سیلندر سوپرشارژردار آن قدرت 770 اسبی تولید خواهد کرد.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش فوری کوییک GXR_L با ترمز ESC (بهمن 1402)