ارتش سوریه ایستاده بر دروازه های غرب حلب


ارتش سوریه ایستاده بر دروازه های غرب حلب

تهران - ایرنا - ارتش سوریه امروز (دوشنبه) در ادامه پیشروی های خود برای آزادسازی آخرین مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی پس از درگیری سنگین با گروه های مسلح در غرب حلب توانست مواضع آنان را منهدم کند و هم اکنون در حال پیشروی به سمت جنوب غرب این شهر از محور «خان طومان» است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش این کشور توانست با حملات توپخانه ای و موشکی خط اول اجتماع گروه های تروریستی در غرب حلب را منهدم کند و به پیش روی خود در محور خان طومان به سمت جنوب غرب حلب ادامه دهد.

یگان های ارتش سوریه روز گذشته (یکشنبه) نیز با انجام عملیات نظامی علیه مواضع گروه های تروریستی در غرب شهر حلب، یک انبار تسلیحات گروه های تروریستی در روستای بشقاتین در غرب این شهر را نابود کردند.

نابودی این انبار مهمات به دنبال گلوله باران شدید مواضع تروریست ها از سوی ارتش سوریه صورت گرفت که در جریان آن خسارت های زیادی به این افراد وارد شد.

ادامه پیشروی ارتش به سوی ادلب

از سوی دیگر ارتش سوریه امروز (دوشنبه) پس از درگیری سنگین با تروریست های تحریر الشام (النصره سابق) توانست شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در شمال شرق شهر راهبردی «معره النعمان» در حومه ادلب را آزاد کند.

ارتش سوریه روز گذشته (یکشنبه) توانست روستای «الزعلانه» مشرف به جاده بین المللی «معره النعمان-سراقب» را آزاد کند و همچنین کنترل روستای «الدانا» در غرب این جاده بین المللی به دست بگیرد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ارتش سوریه که این روزها به دروازه های معره النعمان در نزدیک ادلب نزدیک شده، قصد دارد تا این بخش از خاک سوریه را هرچه سریع تر به بقیه مناطق آزاد شده ملحق کند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته سوریه بزودی می تواند بر این استان نیز تسلط یابد.

ارتش سوریه در جریان آزادی این مناطق ۳ پست دیدبانی از ۱۲ پست دیده بانی نیروهای ترکیه را نیز به محاصره خود در آورده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراسم ایام فاطمیه (س) در حسینیه سادات اخوی