پیشنهاد حق السکوت از طرف شورای شکست خورده اصولگرایان به پایداری/ سهمیه پنج نفری را بپذیرید و در مورد شاخص‌ها حرف نزنید!


پیشنهاد حق السکوت از طرف شورای شکست خورده اصولگرایان به پایداری/ سهمیه پنج نفری را بپذیرید و در مورد شاخص‌ها حرف نزنید!

مشخص شده که قرار نیست شورای ائتلاف با شکست‌های پی در پی در انتخابات‌های قبلی و همچنین اینبار با شکست لیست انتخاباتی قبل از رای گیری و تنها ساعاتی پس از ارائه لیست عبرت بگیرند.

گروه سیاسی-رجانیوز: لیست شورای ائتلاف که یک روز قبل از 22 بهمن منتشر شد و حتی مورد اعتراض جدی نامزدهای انتخاباتی همان شورا قرار گرفت نهایتا با خروج سرلیست شورای ائتلاف فروپاشید.
برخلاف آنچه بلندگوهای تبلیغاتی نزدیک به ائتلاف و حساب‌های کاربری فیک در فضای مجازی ادعا میکردند و پایداری را عامل اختلاف و عدم وحدت می‌دانستند این‌بار مدعیان وحدت ساعاتی پس از ارائه لیست انتخاباتی مجبور به عقب نشینی شدند و لیست را از خروجی رسانه‌ها برداشتند، اتفاقی که نشان میدهد اساس شکل گیری وحدتی که پدرخوانده‌های انحصاری اصولگرایی پیگیری میکنند با مشکل ساختاری در داخل ائتلاف اصولگرایان رو به روست.
این اتفاق هرچند از ابتدا ارتباطی به پایداری نداشت اما حالا تلاش‌های رسانه‌ای برای ائتلاف این دو جریان سیاسی افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی شورای ائتلاف در توئیتر خود خبر داده است که تلاش‌ها برای وحدت با پایداری بیشتر شده است. وی البته بار دیگر همانگونه که حدادعادل قبلا اعتراف کرده بود بر منطق سهمیه بندی لیست صحه گذاشت. پیرهادی نوشت: «دیشب برای جلوگیری از انتشار دو لیست و تلاش برای وحدت به دوستان پایداری پیشنهاد دادیم که نامزدهای مشترک حفظ شوند و علاوه بر نامزدهای ائتلاف آن ها هم نامزدهای اختصاصی خود را ارائه دهند.»
منظور از گذاره «نامزدهای اختصاصی برای پایداری» که سخنگوی ائتلاف گفته به سرعت شفاف شد.
علی خضریان از اعضای جبهه پایداری ارائه پیشنهاد شورای ائتلاف به پایداری را تایید کرد و جزئیات آن را هم فاش کرد. خضریان نوشت: «جناب پیرهادی تلاش برای وحدت را درست گفتند؛ یک طرف پیشنهادش حفظ کف شاخص‌هایی همچون فتنه، انحراف، فسادستیزی، برجام و FATF بود تا به لیست واحد یا با اشتراک بالا برسیم و طرفی صحبت از سهمیه‌بندی ۱۲نفر برای ائتلاف و ۵نفر برای پایداری در کنار ۱۳ مشترک، بدون دخالت طرفین در مصادیق بود.»
پیشنهاد حق السکوت از طرف شورای شکست خورده اصولگرایان به پایداری/ سهمیه پنج نفری را بپذیرید و در مورد شاخص‌ها حرف نزنید!
حالا مشخص شده است قرار نیست شورای ائتلاف با شکست‌های پی در پی در انتخابات‌های قبلی و همچنین اینبار با شکست لیست انتخاباتی قبل از رای گیری و تنها ساعاتی پس از ارائه لیست عبرت بگیرند. هنوز منطق سهمیه بندی گروه‌ها و قبیله‌های سیاسی که نام اصولگرایی را یدک می‌کشند برای انتشار لیست واحد سرلوحه کار قرار دارد.
این در صورتی که اگر وحدت نیروهای انقلابی بر مبنای شاخص‌های مهم همچون فتنه و انحراف و بزنگاه‌های سیاسی مانند FATF و برجام و مبارزه با فساد و حمایت از شفافیت باشد میتواند مردم را امیدوار کرده و وحدت بنیادین را شکل دهد، در غیر این صورت جمع کردن افراد متناقض با افکاری 180درجه مخالف با یکدیگر در مسائل یاد شده صرفا با هدف بدست گرفتن قدرت بدون توجه به کارآمدی، ضربه ای دوباره به اعتمادعمومی و آینده سیاسی جریان‌های مدعی انقلابی گری خواهد زد.
حالا باید دید لیست بعدی شورای ائتلاف نیز متزلزل خواهد بود و بر ویرانه‌های لیست قبلی شکل خواهد گرفت و در نهایت مردم با دوری از لیست‌های صوری فاتحه جریان‌های سیاسی قبیله‌گرا را می‌خوانند و یا جریان‌های سیاسی به وحدت حول محور شاخص‌ها بازخواهند گشت و شکل گیری لیست انقلابی بدون توجه به سلایق جناحی، اجماع نهایی را ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است یک هفته دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و هنوز میراث‌داران جمنا در تشکل جدید شانا(شورای ائتلاف انقلاب اسلامی) با وجود چند ماه کار انتخاباتی نتوانسته اند افراد حاضر در کنار خودشان را برای اجماع به وحدت برسانند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...