مولویان کشور افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافتند


مولویان کشور افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافتند

مشهد- ایرنا- جمعی از علما و مولویان کشور افغانستان روز یکشنبه در دانشگاه فردوسی حضور یافته و با رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی این دانشگاه دیدار کردند. 

در ابتدای این دیدار رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وحدت و همدلی بهترین معروف و تفرقه بدترین منکر است و اتحاد و وحدت مسلمانان رمز پیروزی در مقابل جبهه کفر است.
دکتر غلامرضا رئیسیان افزود: این دانشگاه در راستای تفاهم نامه‌های بین المللی آمادگی دارد تا تعداد بیشتری از دانشجویان کشور افغانستان را برای پذیرش و ادامه تحصیل پذیرش کند.
در این دیدار، معاون رییس شورای علمای هرات افغانستان هم گفت: حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران در میان ملت افغانستان، به عنوان الگویی در مبارزه ملت افغانستان با زورگویی‌های دولت‌های استکباری جایگاه رفیعی دارند.
مولوی محمد کبابیانی افزود: افغانستانی‌ها در عین اینکه صبور و قانع هستند اما هیچ اشغالگری نتوانسته است در افغانستان بماند.
وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر مجاهدان افغانستانی درس خوبی به اشغالگران داده‌اند و جمهوری اسلامی ایران در این مقاومت، در کنار برادران افغانستانی خود بود.
او اضافه کرد: روابط برادرانه دو ملت ایران و افغانستان ریشه دار و ناگسستنی است و این ارتباط برادرانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عمیق تر نیز شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | روایت تلخ یک زن از حمله بی‌رحمانه طالبان به آرایشگرها؛ از ضرب‌وشتم تا تهدید قفس!