صنوف نشر هم مشمول استفاده از بسته حمایتی می‌شوند


صنوف نشر هم مشمول استفاده از بسته حمایتی می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری وزیر فرهنگ برای قرار گرفتن صنوف نشر در فهرست مصادیق کسب‌وکارهای مشمول سه ماه تعویق اقساط، از تشکیل کارگروه تخصصی در معاونت فرهنگی برای این منظور خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده درباره تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر قرار گرفتن صنوف نشر در فهرست مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام هستند بیان کرد: بعد از انتشار این فهرست، پیگیری‌های جدی در حال انجام است تا اهالی نشر و همه صنوف فرهنگ، هنر و رسانه نیز از سوی بانک مرکزی دیده شوند.

وی افزود: دلایل ضرورت شمولیت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بانک مرکزی اعلام شده‌است و از سوی دیگر با پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، این صنوف در فهرست قرار خواهند گرفت.

صنوف نشر هم مشمول استفاده از بسته حمایتی می‌شوند

امیرزاده درباره برآورد مالی از میزان خسارت صنوف حوزه فرهنگ ازجمله صنف نشر برای اعلام به بانک مرکزی ادامه داد: در معاونت‌های مختلف ازجمله در معاونت امور فرهنگی، همانند سازمان سینمایی به‌زودی کارگروه‌ تخصصی تشکیل خواهد شد. در این کارگروه‌ها، نظرهای همکاران صنف جمع‌بندی و نتیجه از سوی وزارتخانه به بانک مرکزی اعلام خواهد شد تا بسته حمایتی موثر برای فعالان این صنف، تزریق شود.

وی گفت: در فهرست اعلامی از سوی بانک مرکزی، زمان تزریق بسته حمایتی تا آخر سال اعلام نشده است. تزریق بسته حمایتی بانک مرکزی یک فرآیند است که تا زمان استمرار شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار مربوط کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره تعداد افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت شدگان ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدیدمبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

خوشبختانه تا کنون چهار هزار و ۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها اظهار کرد: تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۱ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۷ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۶ نفر، ایلام ۱۸ نفر، آذربایجان غربی ۱۸ نفر، کهگیلویه و بویراحمد یک نفر، بوشهر ۶ نفر، استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بدون مورد جدید ابتلا گزارش شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قتل زن جوان و 2 مرد بخاطر چرای گوسفند در لرستان