اسماء حسنی اهل‌بیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی است


  اسماء حسنی اهل‌بیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی است

حجت‌الاسلام معرفت با بیان‌اینکه اسماء حسنی اهل‌بیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی است، گفت: نوشتن، تلفظ، شنیدن و نگاه کردن به اسماء اهل‌بیت(ع) ثواب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام معرفت به مناسبت مبعث پیامبر(ص) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: همه موجودات دارای یک اسم و یک رسم هستند.

این استاد حوزه علمیه افزود: منظور از اسم نامی است که بر موجود گذاشته می شود اما همین اسم دارای برخی آثار است که به آن رسم گفته می‌شود.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان اینکه ذات نورانی اهل بیت(ع) همه دارای اسم هستند و این اسم‌ها را خداوند انتخاب کرده است، تصریح کرد: اسماء چهارده معصوم(ع) از نظر تلفظ دارای ثواب است، اسم ما جنبه ثواب ندارد مگر اینکه شخص مومن باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نوشتن، تلفظ، شنیدن و نگاه کردن به اسماء اهل‌بیت(ع) دارای ثواب است، ابراز کرد: اسم سایر مخلوقات و انسان‌ها اثری ندارد اما وقتی نام حضرت محمد(ع) تلفظ شود دارای قدرت جذب است.

وی با بیان اینکه اسما حسنی اهل بیت(ع) ریشه در قرآن دارد، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند ما اسماء حسنی الهی هستیم؛ هر اسمی در هر جایی چهار عنوان تلفظ، نوشتن، دیدن و شنیده شدن دارد، تلفظ، نوشتن، دیدن و شنیدن اسماء اهل‌بیت(ع) ثواب دارد. اولیاء دین محل ثواب چهارگانه هستند.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان اینکه خداوند به حرمت اهل‌بیت(ع) گناهان بسیاری از بندگان خود را می بخشد، گفت: اهل‌بیت(ع) چهارده نور مبارک هستند که حتی دست بدون طهارت نباید به اسماء آنها بخورد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسما حسنی اهل‌بیت(ع) مطلع نور الهی هستند که اگر ما بتوانیم به آن برسیم در واقع به سعادت رسیدیم، ابراز کرد: ما به هر مقدار به این اسماء مقرب شویم به همان مقدار به نور می رسیم.

وی افزود: اسماء اهل‌‌بیت(ع) حلاوت (شیرینی) مطلق و بدون ضرر هستند چنان که در زیارت جامعه کبیره، امام هادی(ع) درباره آنها فرموده اند: «فما اَحلی اَسمائُکُم» یعنی چقدر اسم شما اهل‌بیت(ع) شیرین است.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان اینکه اسماء حسنی اهل‌بیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی هستند، خاطرنشان کرد: روز امام باقر(ع) تب کرده بودند و نام حضرت زهرا(س) بر زبان می‌آوردند و می‌فرمودند: نام مادرم اسم اعظم است؛ اهل‌بیت(ع) حتی در زمان کودکی از نظر سن کودک بودند اما از نظر رسمی دارای مقام امامت بودند.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترامپیسم هنوز هم در اروپا جولان می دهد / افزایش اسلام هراسی در پی ظهور گروه های راست اف...