تاکید مسلمانان هند بر نقش آموزه های اسلامی در مقابله با کرونا


تاکید مسلمانان هند بر نقش آموزه های اسلامی در مقابله با کرونا

گروهی از کارمندان مسلمان در هند با استناد به گفته های پیامبر اکرم (ص) از همه اعضای جامعه اسلامی خواستند تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا مسئولانه رفتار کنند و الگویی برای دیگر شهروندان در این زمینه باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « outlookindia»،گروهی از کارمندان مسلمان در هند با استناد به گفته های پیامبر اکرم (ص) از همه اعضای جامعه اسلامی خواستند تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا مسئولانه رفتار کنند و الگویی برای دیگر شهروندان در این زمینه باشند.

آنها همچنین خواستار همکاری رسانه ها با مسلمانان در تلاش برای گسترش آموزه های مقابله با بیماری همه گیر کرونا در هند شدند.

این گروه 80 نفره شامل کارمندان شاغل و بازنشسته در نامه ای سرگشاده در این باره نوشتند:همه افراد جامعه از جمله مسلمانان باید متعهد به طرح «فاصله گذاری اجتماعی» و دیگر طرح های پیشنهاد شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کورنا باشند.

در این نامه آمده است: امتناع از رفتن به مساجد و لغو برگزاری نمازهای جماعت یکی از کارهایی است که مسلمانان می توانند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

کارمندان مسلمان در این نامه نوشته اند : هر کس مبتلا به کرونا شود این بیماری را به خانواده و دیگر اعضای جامعه نیز منتقل می کند و می تواند موجب مرگ انسان های دیگر شود.

به گفته آنها بر اساس آیات قرآن کریم هر کس موجب مرگ یک انسان بی گناه شود گویی همه بشریت را کشته است و هر کس جان انسانی را نجات دهد گویی به همه انسان ها خدمت کرده است ،بنابراین همه انسان ها در قبال جان یکدیگر در این شرایط مسئول هستند.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ختم صلوات با استفاده از حروف ابجد چگونه است؟