پرستاران رزمندگان خط مقدم هستند


پرستاران رزمندگان خط مقدم هستند

میرزابیگی گفت: این روزها شبیه روزهای دفاع مقدس است و پرستاران  همان رزمندگان خط مقدم هستند.

پرستاران رزمندگان خط مقدم هستند

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما کمبود ملزومات حفاظت فردی مانند: ماسک، محافظ صورت، گان، لباس فضایی، دستکش، ماده ضدعفونی کننده است که باید در اختیار پرستاران قرار گیرد.

او ادامه داد: در روزهای اول مواجه با بیماری کرونا تعداد ملزومات مورد نیاز پرستاران کم بود و با معضلات جدی مواجه بودیم. البته در استان های شمالی، خراسان رضوی، بوشهر، قزوین و شهرهای همجوار آن مانند تاکستان همچنان پرستاران با کمبود لوازم حفاظتی مواجه هستند.

میرزابیگی با بیان اینکه این روزها کاملا شبیه روزهای دفاع مقدس است و پرستاران همان رزمندگان خط مقدم هستند، بیان کرد: پرستاران باید این لوازم حفاظتی را داشته باشند تا بتوانند از خودشان حفاظت کنند. البته موضوع کمبود ملزومات شدت و ضعف دارد، در شهرهایی مانند قم و تهران اوضاع بهتر است.

او با بیان اینکه بحث کمبود نیرو همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: مسئولان قول استخدام ۲۰ هزار پرستار را به ما داده بودند که در نهایت ۷ الی ۸ هزار پرستار طی دو سال به صورت ۸۵ روزه و شرکتی استخدام شدند.

میرزابیگی گفت: پیشنهاد داده‌ایم در ابتدا نیرو‌های شرکتی موجود را تغییر وضعیت داده و آن‌ها را استخدام دولتی کنیم و در فرصت مناسب نیرو‌ی جدید جذب شود تا مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار از بین نرود.

او بیان کرد: امیدواریم مجوز جذب ۱۰ هزار پرستار دیگر را بدهند تا در همین ایام بتوانیم هر ۲۰ هزار پرستار را برای خدمت بهتر و بیشتر به بیماران کرونایی استخدام کنیم. اگر این بیست هزار نفر کامل به کار گیری شوند از نظر نسبت پرستار به تخت به شرایط سال ۹۶ بر می‌گردیم و کمبود‌های این چند ساله را جبران کنیم.

میرزابیگی ادامه داد: اعداد قابل توجهی از پرستاران جوان به صورت شرکتی جذب شده اند و این نوع جذب سبب شده تا پرستاران از خدمات پرستاران دولتی به طور کامل بهره‌مند نباشند که یک عامل دلسردی برای پرستاران شرکتی است درحالیکه که اغلب آن‌ها در خط مقدم کرونا در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: کرونا مشکلی برای روزه داران ایجاد نمی‌کند

او در پایان یادآوری کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست می کنیم حال که فصل دهم قانون خدمات کشوری مانند تمام وزارت خانه‌ برای پرسنل وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است پرستاران شرکتی را از این حق محروم نکرده و پرستار درجه یک و دو ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در صورت گرمازدگی چه اقداماتی انجام دهیم؟