فاصله گذاری اجتماعی و بازدهی بالای کار با مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون


پافشاری روی برخی پروتکل ها مثل فاصله گذاری اجتماعی و خانه نشینی، یکی از راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می باشد. ویروس کرونا شرایطی در جهان پدید آورده که هیچکس از پایان آن خبر نداشته و نمی دانیم موقتی است یا تا مدت ها ماندگار خواهد بود. در این هنگام است که به سراغ طراحی داخلی می رویم تا در امر جلوگیری از شیوع کرونا به ما کمک  کند.

همین طور که از اسم مبلمان اداری مشخص است، طراحی و ساخت این مبلمان باید به گونه ای باشد که علاوه بر کیفیت و جنس خوب، دارای حالت هایی که باعث خستگی پرسنل نشده و بازدهی کار را بالا ببرد، باشد. اما چگونه می شود با مبلمان اداری فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد؟ برای آشنایی با بهترین ویژگی های مبلمان اداری و انتخاب با کیفیت ترین این مبلمان با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین میز کنفرانس

مهم ترین دلیل ساخت میز کنفرانس بهره بردن از آنها در برگزاری جلسات مهم اداری است. جلساتی که با محتوای مشورتی برگزار می شوند و عموماً محتوای کاری، اداری و گفت و گویی دارند. طبیعی است که کارمندان ترجیح بدهند برای تشکیل جلسات این چنینی در فضایی صمیمانه و در کنار هم بنشینند و به بحث و گفت و گو بپردازند. همچنین به خاطر نوع طراحی میزهای کنفرانسی، این قابلیت به وجود می آید که همه کسانی که پشت میز می نشینند، بتوانند کل فضای جلسه را زیر نظر داشته و به محتوای آن مسلط باشند. علاوه بر آن باید به صورتی طراحی شود که بین افراد فاصله مناسب رعایت شود. به همین خاطر است که امروزه تمامی ادارات، شرکت ها و ارگان ها اتاقی مشخص را برای چنین جلساتی در نظر می گیرند. و برای طراحی این اتاق ها از یک میز کنفرانس کمک می گیرند. میزهایی که طراحی های خاصی داشته و البته دارای امکاناتی هستند که می توانند به مدیریت جلسات کمک کنند. از فاصله گذاری اجتماعی که بگذریم به راحتی صندلی کنفرانس میرسیم. اما صندلی کنفرانس چه ویژگی هایی باید داشته باشد که باعث خستگی زودرس کارمندان نشود؟

مهمترین ویژگی های صندلی کنفرانس

صندلی های کنفرانس نباید به شکلی باشند که فرد احساس خواب آلودگی با نشستن روی آنها پیدا کند. راحتی و خشک نبودن آنها نیز از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی دسته های صندلی کنفرانس باید به شکلی باشد که افراد با گذاشتن آرنج روی آن حس خوبی پیدا کنند. ممکن است نوع چرم روکش آنها طوری باشد که موجب تعریق شود که در زمان خرید باید به این نکته نیز توجه شود. کفی و نشیمن گاه صندلی کنفرانس نباید خیلی سفت باشد که فرد از نشستن روی آن خسته و کلافه شود.

فاصله گذاری اجتماعی و بازدهی بالای کار با مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون

اگر صندلی کنفرانس از اصول ارگونومی پیروی کنند، افراد روی آنها احساس راحتی می‌کنند. قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی کنفرانس نیز موجب می‌شود هر کس متناسب با خودش آن را تغییر دهد و به راحتی به میز دسترسی داشته باشد. میز و صندلی کنفرانس را متناسب با هم تهیه کنید. تهیه یک میز شیک با صندلی‌های معمولی خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. صندلی‌ها مهم است که علاوه بر راحتی زیبا نیز باشند. حالا تصور کنید شما در بیرون از اتاق کنفرانس مشغول به کار هستید و به تمرکز بالایی نیاز دارید، در عین حال کارمندان دیگر در اتاق جلسات مشغول صحبت هستند و تمرکز شما برهم زده می شود. در این مواقع باید از پارتیشن اداری مناسب برای جداسازی فضا استفاده کنید.

انتخاب بهترین پارتیشن جداکننده فضاهای اداری

پارتیشن اداری یکی از انواع جداکننده‌های کاذب و موقتی در فضاهای اداری است، که از آن برای نظم بخشیدن، زیباسازی، بهینه سازی و ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی جهت فراهم کردن محیطی آرام و دوری از سر و صدا و دیگر عوامل برهم زننده تمرکز کارکنان و بهبود بازدهی آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن اداری به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌بندی رنگ، متریال و ملزومات آن می‌تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد، ضمن آنکه این محصولات قابل نصب و اجرا به صورت مستقل (بدون آسیب رساندن به کف اصلی فضا) و جابجایی آن و در صورت لزوم اصلاح متراژ می‌باشد.

انواع پارتیشن اداری پارتیشن تک جداره پارتیشن دوجداره جداسازی فضاهای ورودی از کاربردهای پارتیشن های اداری

در بخش قبلی اشاره کردیم که پارتیشن به عنوان یک ابزار برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین کاربردهای پارتیشن های اداری می‌توان به جداسازی بخش ورودی از دیگر بخش ها و همچنین وسیله ای برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا اشاره نمود. اما این جداساز فضا کاربرد بیشتری نیز دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.

ایجاد اتاق‌های مختلف با پارتیشن های اداری

یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن های اداری ایجاد اتاق‌های کوچک و بزرگ در محیط های اداری، سازمان ها و شرکت ها می باشد. در فضایی که در آن محدودیت متراژ وجود دارد می‌توان از پارتیشن های اداری که قابل حمل و جابجایی هستند استفاده نمود. با استفاده از این نوع پارتیشن ها به راحتی می توان در محیط های اداری مرز تعیین نمود و براساس نیاز در بخش های مختلف آن اتاق‌های کوچکی نیز ایجاد کرد.

فاصله گذاری اجتماعی و بازدهی بالای کار با مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون

پنهان سازی با پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری علاوه بر اینکه جهت جداسازی فضاهای مختلف و ایجاد اتاقک‌های پارتیشنی مورد استفاده قرار می گیرند از یک کاربرد مهم دیگر نیز برخوردارند و آن پنهان سازی معایب ساختمانهای اداری، شرکتها و سازمانها می باشد. در برخی از سازمانها شما دیوارهای کج و یا ستون های اضافی را مشاهده می‌کنید که علاوه بر اینکه در دکوراسیون این گونه از محیط ها تاثیر نامناسبی دارند مانع از ایجاد اتاقک های مورد نیاز در فضا خواهند شد. با استفاده از پارتیشن های اداری می توانید ستون ها را مخفی کرده و عیوب دیوارها را از دید پنهان نمایید. بعد از ایجاد فضاهای مختلف با پارتیشن اداری باید میز مناسبی را برای فضای دفتر خود انتخاب کنید که علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی کارایی بالایی نیز داشته باشند.

نحوه انتخاب یک میز اداری مناسب

برای انتخاب میز اداری باید به نکاتی از جمله زیبایی میز، کیفیت میز و همچنین فضا و اندازه میز توجه کرد. همچنین برای انتخاب میز ابتدا باید از نوع متریال میز اطلاع داشته باشید. اینکه چه نوع متریالی مدنظر شما است، مثلا شیشه ای، استیل یا ام دی اف و سپس به نوع رنگ و طرحی که دارد دقت کنید و آن را در فضای اداره یا دفتر کار خود بررسی کنید.

فضای دفتر را به یاد آورید و بر اساس فضای دفتر، میز اداری را انتخاب کنید. اندازه یک متر میز اداری کلی از فضای دفتر شما را می تواند پر کند پس اندازه و فضای مناسب میز بر اساس اتاق کار شما بسیار مهم است. همچنین نوع کاری که انجام می دهید بسیار مهم است. بر اساس نوع کار میز را انتخاب کنید.

اگر بر روی یک میز نیاز است وسایل سنگین قرار گیرد بهتر است از میزهای محکم تر استفاده کنید و اگر یک میز جنبه دکوری دارد و کار زیادی با آن ندارید می توانید از میزهای لوکس تر و سبکتر مثل میزهای شیشه ای استفاد کنید. همچنین شکل میز و رنگ میز هم بسیار مهم است که با توجه به سلیقه خود و همچنین در نظر گرفتن طراحی و چیدمان اتاق کار آن را انتخاب کنید. یکی از مهمترین اقدامات، اختصاص دادن بودجه کافی برای خرید میز است. ابتدا بهتر است به قیمت های میز توجه کنید و سپس با توجه به بودجه ای که دارید اقدام به انتخاب و خرید میز مناسب کنید. حال که فضای دفتر را به بهترین شکل چیده ایم به سراغ اتاق مدیریت رفته و میز مدیریتی ایشان را انتخاب می کنیم.

مناسب ترین میز های مدیریتی

میز مدیریتی از جمله مهمترین و اصلی ترین تجهیزاتی می باشد که در اتاق مدیریت به آن نیاز می باشد و تمامی شرکت ها در جهت تهیه و مهیا کردن بهترین و با کیفیت ترین نوع این محصول اقدام می کنند. توجه داشته باشید که میزهای مدیریتی در انواع مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و عرضه می گردند. هم چنین تفاوت هایی بین انواع میز مدیریتی و کارمندی وجود دارد که این دو میز را از یکدیگر متمایز ساخته است. توجه داشته باشید اغلب میزهای مدیریتی در رنگ های تیره طراحی می شوند چرا که رنگ های تیره جذابیت بسیاری به میز مدیریتی بخشیده و دکوراسیون بسیسار شیکی را در دفتر مدیریت به وجود می آورد. همچنین میزهای مدیریتی در انواع ارتفاع های مختلفی طراحی می شوند و نیز با قابلیت تنظیم ارتفاع این امکان را به افراد می دهند که با خواسته خود آن را مناسب با قد خود تنظیم کنند.

پرطرفدارترین انواع میز مدیریتی

امروزه مقاومت و زیبایی انواع میز مدیریتی از لحاظ اصول ارگونومی از جمله مواردی می باشد که مدنظر افراد واقع می باشد و شرکت های تولیدی این محصول تمامی سعی خود را بر آن دارند تا پاسخگوی مناسبی بر این موضوع باشند. از جمله پرطرفدار ترین و محبوب ترین انواع میز اداری از لحاظ کیفیت و جنس، میزهای چوبی و ام دی اف می باشند که با توجه به داشتن استحکام بسیار مناسب و مورد تایید مورد انتخاب و سفارش بسیاری از افراد واقع می شوند.

فاصله گذاری اجتماعی و بازدهی بالای کار با مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون

الان وقت آن رسیده که از رویای پانزده دقیقه ای خود بیرون بیایید و برای تحقق آن اقدام کنید. یادتان باشد، مبلمانی را انتخاب کنید که علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی بازدهی کار پرسنل را با جلوگیری از خستگی بالا ببرد. به منظور این کار می توانید با شرکت مبلمان اداری فضا گویا با شماره تلفن 89387-021 تماس بگیرید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...