سامسونگ نمایشگر OLED گوشی بعدی خود را از چینی‌ها می‌خرد


سامسونگ نمایشگر OLED گوشی بعدی خود را از چینی‌ها می‌خرد

با ورود به نیمه دوم سال 2020 شاهد معرفی میان رده‌های بیشتری از شرکت سامسونگ هستیم. اخیراً در چند بنچمارک مشخصات فنی میان رده‌های گلکسی M51 و M41 سامسونگ لو رفته بود، همچنین چند منبع خبری را انتشار چند رندر طراحی نهایی این دو محصول را به نمایش گذاشتند. حال به گفته منابع آگاه، سامسونگ برای تامین صفحه نمایش OLED گوشی M41 با شرکت چینی TCL همکاری کرده...

با ورود به نیمه دوم سال 2020 شاهد معرفی میان رده‌های بیشتری از شرکت سامسونگ هستیم. اخیراً در چند بنچمارک مشخصات فنی میان رده‌های گلکسی M51 و M41 سامسونگ لو رفته بود، همچنین چند منبع خبری را انتشار چند رندر طراحی نهایی این دو محصول را به نمایش گذاشتند. حال به گفته منابع آگاه، سامسونگ برای تامین صفحه نمایش OLED گوشی M41 با شرکت چینی TCL همکاری کرده است.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تامین کننده‌های پنل OLED در جهان به شمار می‌رود و اکثر گوشی‌های هوشمند این برند از صفحه نمایش‌های خود سامسونگ استفاده می‌کنند. در حال حاضر سامسونگ 80 درصد از بازار صفحه نمایش‌های OLED را در اختیار دارد و اکثر شرکت‌ها برای تامین پنل OLED محصولات خود با سامسونگ وارد مذاکره می‌شوند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی عملکرد خوبی در تولید پنل‌های OLED داشته‌اند و کیفیت ساخت پنل‌های خود را به شکل چشم‌گیری افزایش داده‌اند. بدون شک این موضوع یک زنگ خطر بزرگ برای سامسونگ به شمار می‌رود، زیرا چینی‌ها در هر بازاری یک رقیب جدی و خطرناک به شمار می‌روند. در این بین سامسونگ تصمیم گرفته تا برای اولین بار در میان رده گلکسی M41 از صفحه نمایش 6.67 اینچی ساخت شرکت چینی TCL استفاده کند و این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد.

سامسونگ نمایشگر OLED گوشی بعدی خود را از چینی‌ها می‌خرد

سامسونگ به منظور کاهش هزینه تولید گوشی‌های میان رده خود برای تامین صفحه نمایش آن‌ها با شرکت‌های چینی وارد مذاکره شده است. اخیراً سامسونگ برای تامین صفحه نمایش برخی از پرچمداران خود با شرکت چینی BOE وارد مذاکره شد، اما پنل‌های OLED این شرکت استاندارد‌های سامسونگ را پاس نکردند و در برخی از موارد از کار افتادند.

حال بر اساس گزارش‌های منتشر شدهریال سامسونگ برای تامین صفحه نمایش OLED میان رده M41 با شرکت چینی TVL وارد مذاکره شده است. صفحه نمایش 6.67 اینچی این محصول رزولوشن FHD+ با نسبت 19:5:9 را ارائه می‌دهد. شرکت‌های موتورولا و شیائومی از پنل مشابه برای پرچمداران Mi 10 و Edge استفاده کرده‌اند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاه نزدیک به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme