تظاهرات ضد نژادپرستی در اسکاتلند


تظاهرات ضد نژادپرستی در اسکاتلند

خبرگزاری آریا- حاضران در تظاهرات خواهان برداشته شدن مجسمه هنری دوندانس از سیاستمداران قرن 18 انگلیس و از طرفداران برده داری از میدان سنت آندرو شهر ادینبورگ شدند.

تظاهرات ضد نژادپرستی در اسکاتلند
خبرگزاری آریا- حاضران در تظاهرات خواهان برداشته شدن مجسمه هنری دوندانس از سیاستمداران قرن 18 انگلیس و از طرفداران برده داری از میدان سنت آندرو شهر ادینبورگ شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون ای پی تی ان، صد‌ها نفر در شهر ایدینبورگ (Edinburgh) در اسکاتلند تظاهرات ضد نژادپرستی برگزار کردند.
حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا و انگلیس ابراز داشتند. حاضران در این تظاهرات خواهان برداشته شدن مجسمه هنری دوندانس (Henry Dundas) از سیاستمداران قرن 18 انگلیس و از طرفداران برده داری از میدان سنت آندرو St. Andrew شهر ادینبورگ شدند. دونداس از جمله سیاستمداران انگلیسی بود که در صدور لغو فرمان بردگی سنگ اندازی زیادی کرد.
حاضران در این تظاهرات فریاد می‌زدند:"جان سیاه پوستان مهم است"
بر روی یکی از پلاکارد‌ها نوشته شده بود:"اسکاتلند هم با مشکل نژادپرستی روبرو است. "
بر روی پلاکارد دیگری نوشته شده بود:"در کتاب‌های درسی موضوع استعمارگری را بگنجانید و تدریس کنید"
بر روی یک پلاکارد دیگر نوشته شده بود:"خیابان‌های ادینبورگ بر اساس نژادپرستی بنا نهاده شده است. "
سینتیا جنتل Cynthia Gentle از حاضران در این تجمع گفت:"اسکاتلند باید صحنه را برای یک دنیای جدید تنظیم کند - این (نژادپرستی) باید از بین برود. این موضوع از گذشته وجود داشته است و این گذشته‌ای است که ما به آن احتیاج نداریم. با گفتن حقیقت به مردم، خود را راحت کنید. "
اروین ولش یکی دیگر از حاضران هم گفت:"اگر بتوانیم در مورد دو قساوت بزرگی که دوران مدرن ما را شکل داده است به توافق برسیم، این دو برده داری و برتری نژادی هستند و همه ما باید با این‌ها به عنوان شرارت جهانی زمان خود مقابله کنیم. در حالی که پس از جنگ آلمان همه نماد‌های مربوط به نازیسم و برتری نژادی مربوط به دوره شرورانه 4 ساله، برداشته شد، اما این مجسمه تاریخی برتری نژاد سفید هنوز در اینجا ایستاده است. آیا این روشی برای گفتن این موضوع که زندگی سیاهان اهمیت ندارد، نیست. "
وی افزود: هیچ کس بیشتر از این فرد مانع از بین بردن برده داری نشد و آن‌ها می‌دانستند که این روز فرا می‌رسد، به همین دلیل او را اینچنین بالا قرار دادند و همه این وضعیت درست تا به امروز ادامه دارد، آن‌ها همیشه از نژادپرستان و متجاوزان به کودکان دفاع می‌کنند؛ بنابراین، مجسمه‌ای از سر جیمی ساویل را تصور کنید که با یک سیگار بزرگ در دست به ما نگاه می‌کند. اما گناهان وی در رابطه با تجاوز به کودکان حداقل صد هزار برابر است. "

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زلنسکی: ثابت کنید حامی ما هستید