سئول: شکایت از پیونگ‌یانگ گزینه مناسبی نیست


سئول: شکایت از پیونگ‌یانگ گزینه مناسبی نیست

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی شکایت از پیونگ‌یانگ برای منفجر کردن ساختمان دفتر ارتباط بین دو کره را گزینه‌ای نامناسب خواند.

سئول: شکایت از پیونگ‌یانگ گزینه مناسبی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یوسانگ کی، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی امروز دوشنبه طی اظهاراتی جبران خسارت از کره شمالی برای تخریب و منفجر کردن دفتر هماهنگی بین دو کره را گزینه‌ای «نامناسب» عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به ماهیت منحصر به فرد روابط بین کره‌ای، مناسب نیست که این مسئله از طریق رویه قضایی، از جمله طرح دعوی و شکایت حل شود چراکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. دولت همچنان تلاش خود را برای از سرگیری مذاکرات بین کره‌ای به زودی انجام خواهد داد تا این مسئله به طور اساسی حل شود.

در اوایل ماه جاری، دادستان‌های منطقه مرکزی سئول تحقیقات در مورد کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی و پاک جون چون، رئیس کل ستاد ارتش راجع به مشارکت آن‌ها در تخریب دفتر هماهنگی بین دو کره آغاز کردند. دولت سئول قبلاً گفته بود بعید است که از پیونگ یانگ شکایت کند.

کره شمالی پیشتر ساختمان دفتر ارتباط بین دو کره، مستقر در شهر مرزی کائسونگ در خاک کره شمالی را منفجر کرد. این خبر که در ابتدا از سوی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به اطلاعات یک منبع نظامی اعلام شد، به تایید وزارت اتحاد این کشور نیز رسید. در پی این حادثه، کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که وظیفه ارتباط با کره شمالی را داشت، از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی