پیام دوستی مردم تاجیکستان: ایران بر کرونا پیروز می شود


پیام دوستی مردم تاجیکستان:  ایران بر کرونا پیروز می شود

تهران – ایرنا – شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری و رسانه ای تاجیکستان در پیامی ویدئویی خطاب به مردم ایران، در ضمن همدردی با ایرانیان، نوید پیروزی فارسی زبانان جهان بر بیماری کرونا را داده اند.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری، دانشگاهی و رسانه ای تاجیکستان، در ویدئویی به زبان فارسی خطاب به مردم ایران، پیروزی ایرانیان بر ویروس کرونا را نوید داده اند.

چهره های برجسته فارسی زبان این کشور آسیای میانه در این پیام منتشر شده یادآور شده اند که ایران زمین همواره بر مشکلات مختلف غلبه کرده است.

تماشای این ویدئوی چند دقیقه ای پر احساس، فرهنگ مشترک و دوستی دیرین بین ملت ایران و ملت تاجیکستان را فرا یاد می آورد.

"احمد شاه کامل زاده" روزنامه نگار تاجیک، در پیامش می گوید: "ایران که آفریننده تمدن های بزرگ تاریخ بوده است بر کرونا پیروز خواهد شد. ما افتخار می کنیم که با ایران هم زبان و هم فرهنگ و هم دین هستیم."

"ماه پیکر یار آوا" بازیگر سینما و تئاتر تاکید می کند: "مردم هم خون و هم تبار ایران، همدردی ما را قبول فرمایید. قوی باشید. ما با شمائیم."

"خورشید ستارف" در پیامش شعر معروف "بنی آدم" از سعدی شیراز را می خواند و با مردم ایران ابراز همبستگی می کند.

"زائور داخته" عکاس برجسته ساکن تاجیکستان که اصالتا در داغستان روسیه به دنیا آمده است، ایرانیان را با عنوان "هموطنان عزیز" خطاب می کند و می گوید "درد شما درد ماست، همیشه قوی بمانید."

"آرزو عیسی" شاعر فارسی زبان تاجیکستانی نیز در پیام خود تاکید دارد: "در امتداد تاریخ انسانیت، مردم دلیر ایران لشکرهای مختلف خصم را شکست داده اند و این بار نیز کویید-۱۹ را شکست می دهند. من به قدرت مردم ایران ایمان دارم."

"شاه جمشید عمری" در حالیکه نشانی از ایران باستان را به گردن آویخته است می گوید: "مردم فارس در طول تاریخ همیشه سربلند بوده است. دلگیر نباشید. ایران به زودی بر کرونا پیروز خواهد شد."

"قربان صابر" بازیگر قدیمی سینمای تاجیکستان نیز اشاره کرده است که "سربلند و پیروز دیدن ایران آرزوی همیشگی تاجیک ها است."

وی در انتهای پیام خود با لحنی حماسی، شعری از فردوسی را می خواند:

"چو ایران نباشد تن من مباد

بدین بوم و بر زنده یک تن مباد"


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟