معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها


معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

خبر داشتیم که نسخهٔ اسپرت هاچ‌بک ساب‌کامپکت هیوندای در راه است و حالا این ماشین یعنی هیوندای i20 N مدل 2021 رسماً معرفی شده است. این خودرو که از مدل مسابقه‌ای i20 کوپه WRC الهام گرفته است، در خانوادهٔ محصولات N هیوندای پایین‌تر از مدل i30 N قرار می‌گیرد و رقیب مستقیمی برای فورد فی‌یستا … The post معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی...

خبر داشتیم که نسخهٔ اسپرت هاچ‌بک ساب‌کامپکت هیوندای در راه است و حالا این ماشین یعنی هیوندای i20 N مدل ۲۰۲۱ رسماً معرفی شده است. این خودرو که از مدل مسابقه‌ای i20 کوپه WRC الهام گرفته است، در خانوادهٔ محصولات N هیوندای پایین‌تر از مدل i30 N قرار می‌گیرد و رقیب مستقیمی برای فورد فی‌یستا ST و فولکس‌واگن پولو GTI خواهد بود. زیر کاپوت i20 N یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی همراه است.

معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

ازآنجایی‌که i20 N تنها ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد، به لطف این موتور ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به گفتهٔ هیوندای، موتور این هاچ‌بک داغ حداکثر گشتاور خود را بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ rpm و حداکثر قدرت را بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ rpm ارائه می‌کند که این بازهٔ گسترده موجب می‌شود i20 N در سرعت‌های متوسط و بالا شتاب چشمگیری داشته باشد.

معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

این موتور در دیگر محصولات هیوندای هم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما برای i20 N به یک توربوشارژر و اینترکولر سفارشی مجهز شده است. هیوندای همچنین این موتور را به تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خریداران می‌توانند برای کنترل بهتر انتقال نیرو، یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را سفارش دهند. در این ماشین لانچ کنترل هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

مثل i30 N، این هاچ‌بک ساب‌کامپکت اسپرت هم از حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، اکو، اسپرت، N و N کاستوم برخوردار است. در حالت N کاستوم راننده می‌تواند ویژگی‌هایی مثل پاسخ و صدای پیشرانه، فرمان و ESP را مطابق با سلیقۀ خود تنظیم کند. همچنین برای اطمینان از اینکه i20 N در پیچ‌ها رانندگی لذت‌بخشی داشته باشد، هیوندای شاسی آن‌را در دوازده نقطهٔ مختلف تقویت کرده است. علاوه بر این، سیستم تعلیق با اتصالات و کمک‌فنرهای جدید ارتقاء پیدا کرده و ترمزها هم بزرگ‌تر شده‌اند.

معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

همهٔ تیپ‌های i20 N به سیستم کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ SmartSense هیوندای مجهز هستند که شامل هشدار برخورد جلو، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار عبور و مرور عقب و سیستم دید عقب با راهنمای پارک می‌شود. این هاچ‌بک داغ کره‌ای همچنین به سیستم داده‌های پرفورمنس رانندگی هم مجهز شده که برای بهبود مهارت‌های راننده، اطلاعات رانندگی را ذخیره می‌کند.

معرفی هیوندای i20 N، هاچ‌بک داغ 200 اسبی کره‌ای‌ها

ازجملهٔ ویژگی‌های بیرونی i20 N نیز می‌توان به تریم قرمزرنگ، دماغهٔ تهاجمی، رینگ‌های ۱۸ اینچی اختصاصی با رنگ خاکستری مات و اسپویلر عقب اشاره کرد. برای بدنهٔ این خودرو هم شش رنگ مختلف شامل آبی پرفورمنس، آبی تیره، سفید قطبی، نقره‌ای براق، برنجی و مشکی فانتوم ارائه می‌شود و سقف مشکی‌رنگ هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. هیوندای i20 N از بهار ۲۰۲۱ در سراسر اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا امروز 11 خرداد 1403+ جدول