نکات مهم در خرید بلیط هواپیما


نکات مهم در خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما همیشه مهم‌ترین و گران‌ترین بخش سفر است و حتی می‌تواند زمان و مکان سفر شما را تعیین کند.

وب سایت‌ها و سامانه‌های آنلاین بسیاری برای خرید بلیط هواپیما وجود دارند که ممکن است جستجوی همه آن‌ها برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما خسته کننده باشد و اگر به ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما آگاهی نداشته باشید، ممکن است حتی نتوانید در نهایت پس از جستجوی فراوان، بلیط مورد نظر خود را پیدا کنید. برای خرید بلیط هواپیما، رازها و ترفندهایی وجود دارد که ممکن است با بسیاری از آن ها آشنایی نداشته باشید. در این مطلب فلای تودی معتبرترین سامانه‌ خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، با در اختیار قرار دادن لیستی از رازهای خرید بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای خرید بلیط هواپیما اتخاذ کنید.

سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای سفر اولین قدم برای خرید بلیط هواپیما ارزان است. البته این بدان معنی نیست که در صورت عدم برنامه ریزی برای سفر، نتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید، اما پیدا کردن بلیط لحظه آخری ارزان با ریسک همراه است و گاهی ممکن است در لحظات نزدیک به پرواز، نتوانید بلیط پرواز مناسب خود را پیدا کنید. بنابراین اگر از چند ماه قبل برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید، شانس بیشتری برای خرید بلیط هواپیما ارزان خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم خرید بلیط هواپیما را حداقل ۴۷ روز قبل از سفر انجام دهید. همچنین برخی از ایرلاین‌ها برای پروازهای خود برنامه ریزی بلند مدت دارند، بنابراین برای رزرو اینگونه پروازها بهتر است حداقل ۲ الی ۳ ماه قبل از سفر اقدام کنید.

نکات مهم در خرید بلیط هواپیما

به تاریخ و زمان سفر خود انعطاف بیشتری بدهید

با کمی دقت بیشتر در برنامه ریزی زمان پروازتان می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. همیشه قیمت بلیط هواپیما در اواخر هفته با توجه به افزایش تعداد مسافران و تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، گران‌تر می‌شود. بنابراین اگر بتوانید به تاریخ سفر خود انعطاف بیشتری بدهید و خرید بلیط هواپیما را تنها به یک روز خاص اختصاص ندهید، می‌توانید بلیط هواپیما را در اواسط هفته با قیمتی ارزانتر خریداری نمایید. از طرف دیگر بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که در ساعات میانی روز سفر کنند، بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما را به ساعات ابتدایی روز و یا انتهایی شب اختصاص دهید، می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمتی کمتر خریداری کنید.

به فرودگاه دوم مقصد پرواز کنید

اغلب شهرهای مهم گردشگری بیش از یک فرودگاه دارند. یک فرودگاه که بزرگ‌تر است، فرودگاه اصلی آن شهر و فرودگاه‌های دیگر که کوچکتر هستند، فرودگاه فرعی آن شهر محسوب می‌شوند. معمولا به دلیل هزینه فرود کمتر، فرودگاه‌های فرعی، مقصد ایرلاین‌های ارزان قیمت هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما را ارزانتر بخرید، می‌توانید بلیط هواپیما را به فرودگاه دوم مقصد مورد نظر خود خریداری نمایید. البته حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که فرودگاه به محل اقامت شما در مقصد نزدیک باشد، چون در این صورت ممکن است برای اینکه خود را به هتل و یا محل اقامت موردنظرتان برسانید مجبور شوید سوار تاکسی شوید و همین موضوع باعث شود تا هزینه بلیط هواپیما از حالت عادی نیز بیشتر شود.

نکات مهم در خرید بلیط هواپیما

تخفیف‌ها را از دست ندهید

با عضویت در سیستم‌های اطلاع رسانی وب سایت‌ها، به راحتی می‌توانید از پروازهای فوق‌العاده، تخفیف‌ها و دیگر عواملی که شما را در خرید بلیط ارزان هواپیما یاری می‌کنند، اطلاع پیدا کنید. همچنین با عضویت در وب سایتی مانند فلای تودی گزینه‌های بسیاری برای خرید بلیط هواپیما ارزان در اختیار شما است، که از آن جمله می‌توان به دو ابزار منحصر به فرد این سامانه که یکی سیستم اطلاع از تغییر قیمت و دیگری تقویم قیمتی فلای تودی است اشاره کرد. با استفاده از سیستم اطلاع از تغییر قیمت‌ها، تغییر لحظه‌ای قیمت بلیط هواپیما در مسیر موردنظرتان به اطلاع شما می‌رسد و با استفاده از تقویم قیمتی فلای تودی می‌توانید از تمامی پروازهای ارزان پیرامون تاریخ انتخابی خود مطلع شوید.

پرواز مستقیم بخرید

معمولا برای بسیاری از پروازهای خارجی، هم پروازهای مستقیم و هم پروازهای غیر مستقیم وجود دارد. در پروازهای مستقیم، هواپیما از مبدا حرکت کرده و بدون توقف در فرودگاه مقصد به روی زمین می‌نشیند، اما در پروازهای غیر مستقیم، هواپیما ابتدا از مقصد حرکت کرده و پس از توقفی چند ساعته در شهری دیگر، با همان ایرلاین یا با ایرلاینی دیگر به مسیر خود تا فرودگاه مقصد ادامه می‌دهد. معمولا هزینه بلیط هواپیما در این گونه پروازها بالاتر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر هنگام خرید بلیط هواپیما، پرواز مستقیم وجود داشت، آن را خریداری نمایید.

بلیط هواپیما را در فصل‌های کم سفر سال بخرید

اگر می‌خواهید بلیط هواپیما را ارزان بخرید، بهترین زمان برای خرید آن فصل‌های کم سفر سال است. معمولا مقاصد سردسیر در فصل زمستان و مقاصد گرمسیر در فصل تابستان، شاهد حجم کمتری از مسافران هستند، به همین دلیل همزمان با کاهش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط هواپیما نیز کمتر می‌شود و راحت‌تر می‌توان بلیط ارزان خرید.

و در آخر اینکه با آگاهی از موارد بالا تنها کافی است که برای خرید بلیط هواپیما به وب سایتی قابل اطمینان مانند فلای تودی مراجعه کنید و با صرف کمترین زمان، بهترین و ارزانترین خرید را داشته باشید.

https://www.flytoday.ir/

م. خ


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«خرمشهر کو جهان‌آرا»؛ روایتی از زندگی محمد جهان‌آرا