انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!


انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

انفجار اسپیس X در ماه‌های اخیر سرخط بسیاری از خبرها بوده است. ما هرگز فکر نمی‌کنیم که اسپیس X و پیکاپ قدیمی داج ارتباط و قرابتی باهم داشته باشند اما در ویدئویی که خواهید دید موضوع به گونه دیگری رقم می‌خورد؛ و منظور ما از این گفته فقط انفجار شدیدی نیست که رخ می‌دهد! هر … The post انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها! appeared first on...

انفجار اسپیس X در ماه‌های اخیر سرخط بسیاری از خبرها بوده است. ما هرگز فکر نمی‌کنیم که اسپیس X و پیکاپ قدیمی داج ارتباط و قرابتی باهم داشته باشند اما در ویدئویی که خواهید دید موضوع به گونه دیگری رقم می‌خورد؛ و منظور ما از این گفته فقط انفجار شدیدی نیست که رخ می‌دهد!

انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

هر فردی که با ماهیت پیشرانه‌های پرفورمنس آشناست قطعاً می‌داند که چنین مشکلاتی بخشی از فرایند توسعه می‌باشد. در مورد این حادثه ما با یک پیکاپ داج رم قدیمی روبرو هستیم که به پیشرانه کامینز ۶ سیلندر توربودیزل مجهز بوده است. این پروژه متعلق به شرکت پاور درایون دیزل بوده و اگرچه مشخصات این نیروگاه آهنین را نمی‌دانیم اما در ویدئو گفته می‌شود که دست‌اندرکاران این تست در حال اعمال بوست ۲۵۰ پوندی هستند. افرادی که با پیشرانه‌های دیزلی افترمارکتی آشنا هستند شاید این رقم را باورنکردنی بدانند اما بله پیشرانه دیزلی می‌تواند چنین بوست دیوانه‌واری داشته باشد.

انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

واضح است که این پیشرانه دیزل وارد قلمروی وحشتناکی شده زیرا قبلاً قدرت ۲۷۰۰ اسب بخاری داشته است؛ اما زمانی که در رویدادی مختص خودروهای دیزلی شرکت کنید احتمالاً این قدرت کفایت نخواهد کرد. به همین خاطر این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار نیتروژن اکسید را نیز به معجون خود اضافه کرده و قدرت ۳۰۰۰ اسب بخاری را هدف گرفته است.

انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

ما نمی‌دانیم که آیا نهایتاً دست‌اندرکاران تست به هدف خود دست یافته‌اند یا خیر اما می‌دانیم که وقتی چنین نیروگاه آهنینی را تحت چنین فشار عظیمی قرار دهید چه اتفاقی رخ می‌دهد. پیشرانه ۱۲ سوپاپ موردبحث به‌طور دراماتیکی از دست می‌رود و خب این انفجار شبیه انفجار اسپیس X نیست چراکه تمامی قطعات داخلی پیشرانه به جو پرتاب می‌شوند. ما درباره ارتفاع بسیار بالا صحبت نمی‌کنیم اما واضح است برخی قطعات به فاصله دوری پرتاب می‌شوند. حداقل یکی از پیستون‌ها به بیلبوردهای در فاصله دور اصابت می‌کند.

انفجار داج رم دیزل در داینو و پرواز پیستون‌ها!

خوشبختانه این حادثه مجروحی نداشته و پاور درایون دیزل نیز دوباره به گاراژ خود برگشته تا پروژه را بررسی کند.

[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاوت قیمت خودرو در ایران و امارات / هیوندای و تویوتا در دبی نصف قیمت فروخته می‌شوند