نتایج شمارش آرای انتخابات در چناران و گلبهار مشخص شد


نتایج شمارش آرای انتخابات در چناران و گلبهار مشخص شد

مشهد-ایرنا- نتایج شمارش آرای سه انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در 2 شهرستان چناران و گلبهار مشخص شد.

فرماندار چناران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۵ نفر نامزد راهیابی به شورای شهر چناران بودند که از این تعداد هفت نفر به نامهای مهدی کارگر با پنج هزار و ۸۱۴ رای، عبدالعظیم آب روش با پنج هزار و ۷۳۰ رای، غلامرضا رضوانی با سه هزار و ۳۶ رای، محمدعلی حیدری با ۲ هزار و ۹۰۲ رای، حمزه نظافت با ۲ هزار و ۷۹۲ رای، حسین رمضانی با ۲ هزار و ۶۸۸ رای و زهرا راوی چوبدار با ۲ هزار و ۵۵۱ رای بیشترین میزان آرا را به دست آوردند و منتخب ششمین دوره از انتخابات شورای شهر چناران شدند.

حمید انصاری فرد افزود: ۹۱ شعبه اخذ رای برای انتخابات رییس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در چناران در نظر گرفته شده بود و علاوه بر شورای شهر چناران، آرای مردم برای انتخاب اعضای ۶۲ شورای اسلامی روستا در این شهرستان نیز به صندوق ریخته شد اما اعلام نتایج آن زمان بر است و متعاقبا اعلام می شود.

وی ادامه داد: از مجموع آرای مردم چناران که به صندوق شعب اخذ رای برای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ریخته شد، ۳۰ هزار و ۷۸۲ رای متعلق به ابراهیم رییسی، ۲ هزار و ۶۴۴ رای متعلق به محسن رضایی، هزار و ۸۶۸ نفر رای متعلق به عبدالناصر همتی و هزار و ۳۳۹ رای متعلق به امیرحسین قاضی زاده هاشمی بود.

فرماندار چناران درباره نتایج انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان هم گفت: از مجموع ۲۹ هزار و ۳۳۶ رای ریخته شده به صندوق انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان، ۱۳ هزار و ۸۴۶ رای مربوط به سید محمدرضا مدرسی مصلی، ۱۱ هزار و ۵۵۸ رای مربوط به عباس شاه رفعتی و سه هزار و ۹۳۲ رای مربوط به غلامرضا مغیسه بود.

انصاری فرد افزود: از ۹۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان چناران ۴۰ هزار و ۸۳۴ نفر رای خود را به صندوق انداختند که با احتساب این ارقام میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات به حدود ۵۰ درصد می رسد.

گلبهار

فرماندار گلبهار هم منتخبان جدید شوراهای اسلامی ۲ شهر گلبهار و گلمان در ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور را اعلام کرد.

مهدی دونده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: علی اکبر رستگار با ۲ هزار و ۲۹۹ رای، ناصر جعفرزاده با ۲ هزار و ۱۶۸ رای، مهدی جانعلی زاده قزوینی با هزار و ۹۷۱ رای، سیدمحمد سیدعبداللهی با هزار و ۸۸۷ رای و ماریا فرشچی با هزار و ۸۴۹ رای به عنوان منتخبان اصلی شورای اسلامی شهر گلبهار معرفی شدند.

وی اضافه کرد: حسن عطایی با هزار و ۵۶۸ رای، حسن خالقی مقدم با هزار و ۳۰۱ رای، علی محمدپور با هزار و ۲۵۹ رای به عنوان منتخبان علی البدل شورای اسلامی شهر گلبهار انتخاب شدند.

فرماندار گلبهار گفت: حمیدرضا نظام خواه با هزار و ۴۱۳ رای، باقر باقری با ۹۳۸ رای، رضا ضمیری با ۷۹۲ رای، فرشاد عابدی با ۷۷۲ رای، علیرضا گلمکانی با ۷۱۴ رای به عنوان منتخبان اصلی و حبیب الله حاجی زاده گلمکانی با ۶۹۱ رای، علی خردمند با ۵۹۹ رای، انسیه گلمکانی با ۵۰۳ رای به عنوان منتخبان علی البدل شورای اسلامی شهر گلمکان از توابع شهرستان گلبهار انتخاب شدند.

دونده افزود: روستاهای شهرستان گلبهار روستاهای سه تا پنج نفره هستند لذا تشکیل شورای اسلامی برای این روستاها امکان پذیر نیست و زیرپوشش شوراهای اسلامی ۲ شهر گلبهار و گلمکان قرار می گیرند.

وی ادامه داد: جمعیت شهرستان گلبهار ۶۰ هزار نفر برآورد می شود که ۵۰ درصد از این تعداد واجد شرایط رای دادند بودند و در مجموع میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات رییس جمهوری، خبرگان رهبری و شورای اسلامی ۵۰ درصد بوده است.

فرماندار گلبهار گفت: از مجموع آرای ریخته شده به صندوقهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان گلبهار، ۳۰ هزار و ۵۹۹ رای مربوط به سید ابراهیم رییسی، ۲ هزار و ۶۵۳ رای مربوط به عبدالناصر همتی، ۲ هزار و ۲۴۷ رای مربوط به محسن رضایی و هزار و ۷۵۰ رای مربوط به امیرحسین قاضی زاده هاشمی بوده است.

دونده افزود: از مجموع ۲۶ هزار و ۸۲۱ رای ریخته شده به صندوق انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در شهرستان گلبهار ۱۵ هزار و ۲۱۹ رای مربوط به سیدمحمدرضا مدرسی مصلی، هفت هزار و ۷۰۸ رای مربوط به غلامرضا مغیسه و سه هزار و ۸۹۴ رای مربوط به عباس شاه رفعتی بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صادق خلیلیان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد