الکتریکی‌سازی در انتظار مزدا MX-5


الکتریکی‌سازی در انتظار مزدا MX-5

مزدا اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان دههٔ جاری نسخه‌ای الکتریکی‌شده از رودستر MX-5 ارائه کند. این خبر بخشی از گزارش توسعهٔ نسل بعدی محصولات مزدا است که شامل محصولات جدید زیادی مثل نسل جدید مزدا 6 با پلت‌فرم محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر خطی می‌شود. در مورد MX-5 اما هنوز منظور … The post الکتریکی‌سازی در انتظار مزدا MX-5 appeared first on...

مزدا اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان دههٔ جاری نسخه‌ای الکتریکی‌شده از رودستر MX-5 ارائه کند. این خبر بخشی از گزارش توسعهٔ نسل بعدی محصولات مزدا است که شامل محصولات جدید زیادی مثل نسل جدید مزدا ۶ با پلت‌فرم محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر خطی می‌شود. در مورد MX-5 اما هنوز منظور مزدا از الکتریکی‌سازی مشخص نیست و نمی‌دانیم که این رودستر دوست‌داشتنی قرار است تمام الکتریکی شود یا به قوای محرکهٔ هیبریدی یا هیبریدی خفیف مجهز گردد. بااین‌وجود، مدیر اجرایی مزدا اطمینان داده است که در نسل بعدی میاتا همچنان یک نسخه با پیشرانهٔ درون‌سوز وجود خواهد داشت.

الکتریکی‌سازی در انتظار مزدا MX-5

وی دراین‌باره گفته است:

برای خریداران کنونی این رودستر، ما یک پیشرانهٔ درون‌سوز آماده خواهیم کرد که از سوخت‌های زیستی مثل eFuel (سوخت مصنوعی) استفاده خواهد کرد

سوخت‌های مصنوعی اواخر سال گذشته سروصدای زیادی به راه انداختند زیرا پورشه از سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه خبر داد. این سوخت‌ها راهی برای حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز خواهند بود زیرا به گفتهٔ پورشه، اگر کل چرخهٔ زندگی خودروها در نظر گرفته شود، سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به‌اندازهٔ مدل‌های الکتریکی پاک باشند.

الکتریکی‌سازی در انتظار مزدا MX-5

هرچند این موضوع ساخت MX-5 تمام الکتریکی را رد نمی‌کند اما به گفتهٔ مدیر اجرایی ارشد مزدا، برخی به این زودی‌ها انتظار عرضهٔ یک MX-5 الکتریکی را ندارند. یکی از بزرگ‌ترین موانع در این راه، مسئلهٔ وزن است که از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. به همین دلیل، الکتریکی‌سازی MX-5 می‌تواند صرفاً به یک نسخهٔ هیبریدی ختم شود نه تمام الکتریکی. درهرحال، هنوز هیچ زمان مشخصی برای معرفی این نسخه اعلام نشده و برخی انتظار دارند نسل کنونی تا چند سال دیگر روی خط تولید باقی بماند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بمب افکن قدیمی نیروی هوایی آمریکا با موتور رولزرویس به‌روز می‌‌شود