مسؤول یمنی: ادعای آمریکایی‌ها در رسمیت انصارالله با عمل همراه نیست


مسؤول یمنی: ادعای آمریکایی‌ها در رسمیت انصارالله با عمل همراه نیست

تهران – ایرنا- دبیر شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب در واکنش به اذعان مقامات آمریکایی‌ها برای به رسمیت شناختن انصارالله یمن گفت: باید اعتراف با تغییر [عملکرد] در واقعیت همراه باشد.

به گزارش ایرنا، "یاسر الحوری" به شبکه تلویزیونی "المیادین" گفت: آنچه ما از رفتار آمریکایی‌ها شاهد هستیم، روندی کاملا مخالف با آن چیزی است که تیموثی لندرکینگ فرستاده ویژه ایالات متحده در یمن می‌گوید.

وی همچنین به ادعاهای واشنگتن و ائتلاف سعودی مبنی بر عزم آنها جهت پایان دادن به بحران وجنگ در یمن اشاره کرد و گفت: تا الان اقدامات عملی برای صلح [از طرف آنها] وجود ندارد.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن درعین حال از هرگونه موضع مثبت که در سایه آن حمله ظالمانه به یمن متوقف شود و در واقعیت نمود داشته باشد، استقبال کرد.

الحوری به اقتدار دولت نجات ملی یمن در صنعا اشاره کرد و گفت: هر کس به صنعا بیاید کاملا خواهد فهمید که دولت در همه مناطقی که شورای عالی سیاسی حضور دارد، استوار وقدرتمند است.

ساعاتی پیش نیز "عبدالوهاب المحبشی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن پنجشنبه شب در واکنش به اعتراف نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در به رسمیت شناخته شدن این گروه یمنی توسط واشنگتن گفت: دستآوردهای و پیروزی‌های میدان نبرد آمریکا را مجبور کرد که انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.

سخنان الحوری در حالی بیان می‌شود که بمباران منطقه مختلف یمن توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همواره ادامه دارد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خنثی سازی مین با موش