معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه


معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه

پژو بیش از یک دهه پس‌ازاینکه سری پیروزی‌های آئودی در مسابقات 24 ساعتهٔ لمانز را شکست، دوباره به این مسابقات بازگشته است. این شرکت فرانسوی آخرین بار در سال 2011 در مسابقات لمانز حاضر بود یعنی زمانی که نتوانست از عنوان قهرمانی سال 2010 خود دفاع کند. حال پژو درصورتی‌که بتواند به‌موقع هایپرکار مسابقه‌ای جدید … The post معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو...

پژو بیش از یک دهه پس‌ازاینکه سری پیروزی‌های آئودی در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز را شکست، دوباره به این مسابقات بازگشته است. این شرکت فرانسوی آخرین بار در سال ۲۰۱۱ در مسابقات لمانز حاضر بود یعنی زمانی که نتوانست از عنوان قهرمانی سال ۲۰۱۰ خود دفاع کند. حال پژو درصورتی‌که بتواند به‌موقع هایپرکار مسابقه‌ای جدید خود را آماده کند، قصد دارد در سال ۲۰۲۲ به مسابقات لمانز بازگردد.

معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه

اما خبرسازتر از بازگشت پژو به لمانز، طراحی ساختارشکن هایپرکار ۹X8 است زیرا مهندسان آئرودینامیک پژو ادعا می‌کنند که می‌توانند داون‌فورسی که برای چسباندن خودرو به پیست لازم است را بدون استفاده از بال عقب سنتی ایجاد کنند. مدیر موتوراسپرت استلانتیس «ژان مارک فینو» دراین‌باره می‌گوید:

عدم وجود بال عقب در پژو ۹X8 یک گام مهم ابتکاری است. ما به درجه‌ای از کارایی آئرودینامیکی دست یافته‌ایم که امکان می‌دهد این قطعه را حذف کنیم. نپرسید چگونه چون همهٔ ما قصد داریم تا آنجا که ممکن است این راز را حفظ کنیم

معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه

هرچند فینو در مورد ترفندهایی که برای جایگزینی داون‌فورس بال عقب بکار گرفته‌اند هیچ توضیحی نداده اما به نظر می‌رسد یک دیفیوزر متحرک هوشمندانه یا پانلی در کف این پوستهٔ وحشی پنهان شده باشد. ۹X8 در بیرون هم طراحی واقعاً جسورانه و وحشیانه‌ای دارد که آینه‌های جانبی یکپارچه، چراغ‌های پنجه‌ای شکل نمادین پژو در هردو طرف و اسنورکل روی سقف که به سمت بالهٔ عقب جریان یافته از ویژگی‌های آن است. علاوه بر این، بالای چرخ‌ها هم بُرش‌های بزرگی تعبیه شده که احتمالاً موجب خروج هوای پرفشار از داخل گلگیرها می‌شود.

معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه

پژو همچنین ادعا می‌کند که داخل ۹X8 هم با الهام از طرح i-Cockpit خودروهای جاده‌ای این شرکت شکل گرفته است تا وقتی علاقه‌مندان در حال تماشای فیلم داخل خودروها در مسابقات هستند، به‌راحتی بتوانند خودروهای پژو را تشخیص دهند.

۹X8 به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری V6 بنزینی با ۶۷۱ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری تشکیل شده است. موتور بنزینی از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد و موتور الکتریکی ۹۰۰ ولتی هم چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد.

معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه

به گفتهٔ پژو، در نام این هایپرکار مسابقه‌ای جدید، عدد ۹ ارجاعی به خودروهای قبلی این شرکت در لمانز یعنی ۹۰۵ و ۹۰۸ است، X نماد ترکیب هیبریدی چهارچرخ محرک خواهد بود و ۸ هم به محصولات تولیدی کنونی پژو اشاره دارد. تیم رانندگان ۹X8 هم شامل «کوین مگنوسن»، «پل دی رستا»، «ژان اریک ورگن»، «لوئیک دووال»، «گوستاو منزس» و «میکل جنسن» می‌شود که روی هم انبوهی از تجربیات سطح بالای اتومبیل‌رانی را به همراه دارند.

معرفی هایپرکار لمانز جدید پژو 9X8 و بازگشت به مسابقات پس از یک دهه


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هواوی استلاتو S9؛ سدان لوکس چینی با شعاع حرکتی 800 کیلومتر