با اینکه چند وقتی است نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ GT3 معرفی شده است اما تا زمانی که GT3 RS نسل ۹۹۲ معرفی نشود، هنوز هم افراطیترین و پیست محورترین نهصد و یازدهایی که میتوان خرید، GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ است. بااینحال، آیا الزاماً GT3 RS نسل قبلی از GT3 نسل جدید سریعتر است؟ کارواو در درگ جدید خود میخواهد به این سؤال پاسخ دهد.
هردو خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. GT3 RS قدیمی اما با ۵۲۰ اسب بخار قدرت کمی از GT3 جدید با ۵۱۰ اسب بخار قویتر است اما گشتاور هردو مدل یکسان و برابر با ۴۷۰ نیوتن متر است. از لحاظ وزن هم پورشهٔ جدید کمی سنگینتر از نسخهٔ قدیمی است اما وقتی میگوییم کمی منظور فقط ۵ کیلوگرم است.
در بخش شتاب صفرتاصد هم برتری با GT3 RS است زیرا پورشه برای این خودرو عدد ۳.۲ ثانیه را اعلام کرده درحالیکه GT3 جدید ۰.۲ ثانیه کُندتر است. با توجه به این اعداد، به نظر میرسد GT3 RS پیروز رقابت باشد اما شاید پیشرفت تکنولوژی به کمک GT3 بیاید و بتواند نسل قبلی خود را مغلوب کند. برای فهمیدن نتیجهٔ رقابت بین این دو پورشه که شامل درگ، رولینگ و آزمایش ترمز میشود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
GT3 992 | GT3 RS 991.2 | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 | ۴ لیتری H6 |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۴۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار | ۱۸۸,۷۵۰ دلار |