درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی


درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی

با اینکه چند وقتی است نسل 992 پورشه 911 GT3 معرفی شده است اما تا زمانی که GT3 RS نسل 992 معرفی نشود، هنوز هم افراطی‌ترین و پیست محورترین نهصد و یازده‌ایی که می‌توان خرید، GT3 RS نسل 991.2 است. بااین‌حال، آیا الزاماً GT3 RS نسل قبلی از GT3 نسل جدید سریع‌تر است؟ کارواو در … The post درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی appeared first on...

با اینکه چند وقتی است نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ GT3 معرفی شده است اما تا زمانی که GT3 RS نسل ۹۹۲ معرفی نشود، هنوز هم افراطی‌ترین و پیست محورترین نهصد و یازده‌ایی که می‌توان خرید، GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ است. بااین‌حال، آیا الزاماً GT3 RS نسل قبلی از GT3 نسل جدید سریع‌تر است؟ کارواو در درگ جدید خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی

هردو خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. GT3 RS قدیمی اما با ۵۲۰ اسب بخار قدرت کمی از GT3 جدید با ۵۱۰ اسب بخار قوی‌تر است اما گشتاور هردو مدل یکسان و برابر با ۴۷۰ نیوتن متر است. از لحاظ وزن هم پورشهٔ جدید کمی سنگین‌تر از نسخهٔ قدیمی است اما وقتی میگوییم کمی منظور فقط ۵ کیلوگرم است.

درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی

در بخش شتاب صفرتاصد هم برتری با GT3 RS است زیرا پورشه برای این خودرو عدد ۳.۲ ثانیه را اعلام کرده درحالی‌که GT3 جدید ۰.۲ ثانیه کُندتر است. با توجه به این اعداد، به نظر می‌رسد GT3 RS پیروز رقابت باشد اما شاید پیشرفت تکنولوژی به کمک GT3 بیاید و بتواند نسل قبلی خود را مغلوب کند. برای فهمیدن نتیجهٔ رقابت بین این دو پورشه که شامل درگ، رولینگ و آزمایش ترمز می‌شود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

درگ جالب پورشه 911 GT3 جدید با GT3 RS نسل قبلی

مشخصات فنی

GT3 992 GT3 RS 991.2
پیشرانه ۴ لیتری H6 ۴ لیتری H6
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار ۱۸۸,۷۵۰ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش اقساطی جیلی GC6 ویژه تهران و البرز + جدول