طوفان شاهین به عمان رسید+ فیلم


طوفان شاهین به عمان رسید+ فیلم

با رسیدن طوفان شاهین به عمان و ایجاد برخی خسارات، این کشور تعطیلی دو روزه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کشور عمان در پی رسیدن طوفان گرمسیری شاهین به این کشور از تعطیلی دو روزه سراسری و لغو پروازها خبر داد.

اداره کل هواشناسی کشور عمان اعلام کرد که گردباد گرمسیری شاهین وارد این کشور شده و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری استان مسقط، پایتخت عمان رسیده است.

این طوفان که حرکت خود را از صبح امروز (یکشنبه) آغاز کرده است، تخمین زده می‌شود که سرعت آن در اطراف مرکز ۱۱۶ کیلومتر در ساعت باشد و احتمال می‌رود که این گردباد گرمسیری حرکت خود را به سمت سواحل استان آل باتینه شمالی ادامه دهد.

کمیته ملی مدیریت شرایط اضطراری عمان از بسته شدن جاده‌ها و بزرگراه‌ها در جاده سلطان قابوس خبر داد.

این کمیته همچنین از تخلیه بیمارستان النهضه و تخلیه منطقه تجاری در قرم و خانه‌های اطراف آن که ممکن است تحت تأثیر سطح بالای آب قرار گیرد، خبر داد.

مقامات دفاع مدنی و اورژانس این کشور به نوبه خود اعلام کردند که تیم‌های امدادی ۹ نفر را که در خودرو‌های خود به دلیل بارش شدید باران محبوس شده بودند، نجات دادند.

همچنین، ۷ نفر دیگر نیز که به دلیل ورود آب سیلاب به خانه هایشان در آن گیر افتاده بودند نجات یافتند.

مرکز ملی مدیریت اورژانس این کشور نیز بر لزوم اتخاذ اقدامات لازم برای ایمن ماندن در برابر این طوفان در ساعات آینده خبر داد.

این قبیل طوفان‌ها هرچند سال یکبار می‌آید، طوفان شاهین در ادامه طوفان گلاب است که از خلیج بنگال به‌ سمت هندوستان رفت و از خشکی مجدد به اقیانوس هند وارد شد و به دریای عرب رسید و الان روی دریای عمان فعالیت دارد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مندوب سوریا فی مجلس الامن: تسییس قضایا الشأن الإنسانی فی سوریا زاد المعاناة الإنسانیة