ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟


ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

قیمت خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال کاهش است اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که قیمت الکتریکی‌ها به ارزانی مدل‌های مشابه بنزینی باشد. بااین‌حال، در اینجا قصد داریم به ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی‌های بازار ایالات‌متحده نگاهی داشته باشیم. البته قیمت‌هایی که در اینجا می‌بینید کل داستان را بیان نمی‌کنند زیرا خودروهای الکتریکی در هزینه‌های مصرف...

قیمت خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال کاهش است اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که قیمت الکتریکی‌ها به ارزانی مدل‌های مشابه بنزینی باشد. بااین‌حال، در اینجا قصد داریم به ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی‌های بازار ایالات‌متحده نگاهی داشته باشیم. البته قیمت‌هایی که در اینجا می‌بینید کل داستان را بیان نمی‌کنند زیرا خودروهای الکتریکی در هزینه‌های مصرف سوخت و تعمیر و نگهداری هزاران دلار به نفع خریداران خواهند بود و همچنین از مشوق‌های مالیاتی هم برخوردار هستند. اکثر خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده از ۷,۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال بهره‌مند می‌شوند و مشوق‌های ایالتی و محلی می‌توانند قیمت آن‌ها را حتی بیشتر کاهش دهند؛ بنابراین بسیاری از خودروهای الکتریکی که در این لیست خواهید دید ارزان‌تر از قیمتی هستند که برای آن‌ها ذکر شده است. این لیست از گران‌ترین تا ارزان‌ترین تنظیم شده است.

۱۰-آئودی Q4 40 E-Tron

قیمت: ۴۴,۹۴۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

Q4 جدیدترین و ارزان‌ترین عضو خانوادهٔ E-Tron آئودی محسوب می‌شود. این یک کراس‌اوور کامپکت با ظاهری هوشمندانه و کابینی آینده‌نگرانه است. نسخهٔ پایهٔ این ماشین که Q4 40 E-Tron نام دارد به یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری مجهز است که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. آئودی هنوز برد این نسخه را اعلام نکرده اما ازآنجایی‌که باطری‌های ۸۲ کیلووات ساعتی آن با فولکس‌واگن ID.4 مشترک است، انتظار می‌رود بردی در حدود ۴۲۰ کیلومتر داشته باشد.

۹-فورد موستانگ مک‌ایی RWD

قیمت: ۴۳,۹۹۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

خوشحالیم که اولین کراس‌اوور الکتریکی فورد قیمتی فضایی ندارد. نسخهٔ پایهٔ موستانگ مک‌ایی که سلکت نام دارد، به‌صورت محرک عقب و با باطری‌های کوچک‌تر ارائه می‌شود که برد ۳۷۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. تقاضای اولیه برای این خودرو بسیار بالا بوده است تا جایی که فورد با تأخیری ۲۰ هفته‌ای آن‌را به خریداران تحویل می‌دهد. البته مک‌ایی بسیار از موستانگ بنزینی گران‌تر است اما با وجود ویژگی‌هایی که دارد، قیمت آن برای تیپ پایهٔ سلکت منصفانه به نظر می‌رسد.

۸-فولکس‌واگن ID.4 Pro

قیمت: ۴۱,۱۹۰ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

اولین کراس‌اوور الکتریکی فولکس‌واگن خودرویی است که به‌راحتی می‌توان آن‌را دوست داشت زیرا این خودرو فضا و کارایی که از یک کراس‌اوور کامپکت انتظار می‌رود را در کنار تجربهٔ رانندگی که از یک فولکس‌واگن انتظار می‌رود ارائه می‌کند. تیپ پایهٔ ID.4 بنام پرو ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد، محرک عقب است و ۴۲۰ کیلومتر برد دارد. ID.4 سریع‌ترین یا جادارترین خودروی این لیست نیست ولی هنوز هم به نظر می‌رسد گزینهٔ خوبی برای خرید باشد.

۷-کیا نیرو EV EX

قیمت: ۴۱,۱۶۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

یکی از بستگان نزدیک هیوندای کُنا EV که در ادامه آن‌را خواهید دید، کیا نیرو EV است که کاربردی‌تر از همتای هیوندای خود است اما هیجان رانندگی کمتری هم دارد. بااین‌حال، از نیرو صندلی‌های عقب جادارتر و فضای بار بیشتری برخوردار است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۶.۲ ثانیه‌ای آن‌هم برای یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت مناسب به نظر می‌رسد. البته فضای داخلی بیشتر این خودرو مقداری از برد را قربانی کرده و آن‌را به ۳۸۵ کیلومتر رسانده که از ۴۱۵ کیلومتر کنا EV کمتر است.

۶-هیوندای کُنا EV

قیمت: ۳۵,۱۸۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

قیمت پایهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت هیوندای کُنا EV مدل ۲۰۲۲ بیش از سه هزار دلار از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ارزان‌تر شده که به نظر می‌رسد این کار بیشتر به خاطر حذف مدل الکتریکی پایهٔ هیوندای یعنی آیونیک از بازار باشد. درهرحال، این اتفاقی خوشایند است زیرا کنا EV ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی مثل قوای محرکهٔ سرزنده، هندلینگ تیز و طراحی کاربردی دارد. البته کارایی داخلی کنا EV به کیا نیرو EV نمی‌رسد اما این کاستی را با برد بیشتر ۴۱۵ کیلومتری جبران می‌کند. این خودرو همچنین با احتساب مشوق‌های مالیاتی، خیلی گران‌تر از کراس‌اوورهای بنزینی هم‌کلاس نیست.

۵-مزدا MX-30

قیمت: ۳۴,۶۴۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

در نگاه اول، مزدا MX-30 خودروی بسیار جذابی به نظر زیرا این یک کراس‌اوور الکتریکی کاملاً جدید از برندی دوست‌داشتنی و با قیمتی مناسب است که آن‌را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار تبدیل می‌کند اما همه‌چیز در این خودرو به همین خوبی نیست زیرا MX-30 برد ناچیز ۱۶۰ کیلومتری دارد، شتاب موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب بخاری آن پایین است و حتی قابلیت شارژ سریع ۵۰ کیلووات آن‌هم خیلی سریع نیست. به همین دلیل، گویی مزدا یک نیسان لیف سال ۲۰۱۶ را خرید و پوستهٔ MX-30 را روی آن قرار داده است.

۴-شورلت بولت EUV 1LT

قیمت: ۳۳,۹۹۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

بولت EUV مدل الکتریکی جدیدی از شورلت است که درواقع نسخه‌ای کشیده‌تر و جادارتری از بولت هاچ‌بک محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که بولت EUV در نسخهٔ چهارچرخ محرک ارائه نمی‌شود، به‌سختی می‌توان آن‌را یک کراس‌اوور واقعی دانست ولی در مورد ارزش بالای نسخهٔ پایهٔ این خودرو هیچ بحثی وجود ندارد زیرا برد ۴۰۰ کیلومتری آن از بسیاری از خودروهای این لیست بیشتر است و به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها به‌حساب می‌آید.

۳-شورلت بولت ۱LT

قیمت: ۳۱,۹۹۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

نسخهٔ فیس‌لیفت شورلت بولت به‌طور هم‌زمان با بولت EUV برای مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. تغییرات ظاهری این خودرو ممکن است نظر همه را جلب نکند اما برای کسانی که به دنبال یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت هستند گزینهٔ بسیار جذابی خواهد بود زیرا شورلت حدود ۵,۵۰۰ دلار از قیمت پایهٔ آن کاسته است. قطعات فنی بولت اما تا حد زیادی بدون تغییر باقیمانده‌اند که این یعنی در نسخهٔ جدید هم شاهد همان شتاب فوری و برد ۴۱۵ کیلومتری خواهیم بود؛ بنابراین در ین همهٔ خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت، بولت یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

۲-مینی کوپر SE سیگنیچر

قیمت: ۳۰,۷۵۰ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

مینی به‌خودی‌خود خودرویی دوست‌داشتنی است و انتظار می‌رود نسخهٔ الکتریکی آن‌هم همین‌طور باشد اما واقعیت چیز دیگری است زیرا کوپر SE برای خریداران خود فقط ۱۸۰ کیلومتر برد، سواری خشن و سروصدای بیش‌ازحد باد و جاده را به همراه دارد. قابلیت شارژ سریع این خودرو نیز اصلاً سریع نیست زیرا با شارژرهای سریع DC حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا ۸۰ درصد از باطری‌ها شارژ شوند که این زمان با شارژرهای استاندارد به هشت ساعت می‌رسد. البته مینی کوپر SE خودروی سریعی است که ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرحال‌تر از نمونه‌های بنزینی احساس می‌شود اما سواری خشک و فرمان بدون بازخورد، مانع تجربهٔ لذتی می‌شوند که از یک مینی انتظار داریم.

۱-نیسان لیف S

قیمت: ۲۸,۳۶۵ دلار

ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بازار امریکا کدامند؟

کاهش ۴,۲۴۵ دلاری نیسان لیف برای مدل ۲۰۲۲ آن‌را به ارزان‌ترین خودروی الکتریکی حال حاضر بازار ایالات‌متحده تبدیل کرده است. همچنین کابین سطح بالا و سواری نرم لیف نیز موجب می‌شود این خودرو گران‌تر از خودروهای بالایی احساس شود. ارزان‌ترین نسخهٔ لیف به باطری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی مجهز است که برد ۲۴۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند. هرچند این عدد چشمگیری نیست اما هنوز هم از برخی از خودروهای این لیست بیشتر است. لیف سواری اسپرتی ندارد و زمان شارژ آن‌هم عالی نیست اما با توجه به قیمت و تجهیزات، ارزشی فوق‌العاده دارد.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر جاسوسی از هونگچی H5 پلاگین هیبریدی در حال آزمایش در چین + عکس