نصب تجهیزات جاسوسی روی سمی ترین عنکبوت جهان


تیمی از پژوهشگران استرالیایی در مطالعات جدید خود اقدام به نصب تجهیزات جاسوسی و ردیابی روی سمی‌ ترین عنکبوت جهان، کرده اند. اما کیتلین کریک، محقق دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا تاکنون مطالعات زیادی روی انواع عنکبوت های سمی و غیر سمی انجام داده است. وی طی پروژه جدید خود در حال بررسی رفتار نوعی عنکوبت بسیار سمی به نام...

نصب تجهیزات جاسوسی روی سمی ترین عنکبوت جهان
تیمی از پژوهشگران استرالیایی در مطالعات جدید خود اقدام به نصب تجهیزات جاسوسی و ردیابی روی سمی‌ ترین عنکبوت جهان، کرده اند.
اما کیتلین کریک، محقق دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا تاکنون مطالعات زیادی روی انواع عنکبوت های سمی و غیر سمی انجام داده است. وی طی پروژه جدید خود در حال بررسی رفتار نوعی عنکوبت بسیار سمی به نام funnel-web است تا بیاموزد که چگونه تغییرات فصلی در جمعیت این گونه عنکبوت ها تاثیر داشته و همچنین مشخص شود این حشرات تا چه حد برای انسان ها خطرناک هستند.
در این پروژه وی نوعی ابزارهای جاسوسی و ردیاب روی عنکبوت ها نصب کرده تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازد که آنها در یک فصل چقدر مسافت طی کرده و آیا آب و هوا یا محیط بر حرکت آنها تأثیر می گذارد یا خیر.
برای انجام این کار، او باید یک دستگاه ردیاب تله متری را با استفاده از چسب زیستی ویژه به بدن عنکبوت چسبانده و اسفنجی به شکل دونات برای نگه داشتن پاهای عنکبوت در بالای بدنش استفاده کند که این حشره را در جای ثابت نگه می دارد. اما کریک در این رابطه گفت: من از دی اکسید کربن برای بیهوش کردن این حشرات سمی استفاده می‌کنم، سپس در حالی که خواب یا گیج هستند، ردیاب را به آن ها وصل می ‌کنم.
نصب تجهیزات جاسوسی روی سمی ترین عنکبوت جهان
این دانشمند جوان درباره نوع عملکرد خود در مواجه با عنکبوت ها گفت: من با آنها بسیار محتاط رفتار می کنم. من هرگز آنها را با دستانم کنترل نکرده و در هنگام تعامل با آنها از تجهیزات ایمنی و ظروف پلاستیکی ضخیم استفاده می کنم. گفتنی است اسپری کردن دی اکسید کربن روی این عنکبوت ها هیچ تاثیر مخربی نداشته و این حشرات در روز بعد از بازگشت به طبیعت به حالت کاملا عادی بازمی گردند.
در خاتمه گفتنی است ردیاب های تله متری ویژه در این تحقیقت قادر به ارسال فرکانس های رادیویی به گیرنده های حساس این تیم پژوهشی است. در ادامه محققان از نوار اندازه گیری برای ضبط مسافتی که عنکبوت در طول شب طی کرده است استفاده کرده و مکان آن را با استفاده از مختصات جی پی اس مشخص می کنند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قابلیت جذاب جدید واتس‌اپ که در تلگرام نیست!