ساخت نخستین خودروی راه سازی الکتریکی محقق شد


شرکت دوسان باب کت خبر از ساخت اولین ماشین مینی حفار تمام الکتریکی جهان داد...

ساخت نخستین خودروی راه سازی الکتریکی محقق شد

شرکت دوسان باب کت خبر از ساخت اولین ماشین مینی حفار تمام الکتریکی جهان داد که ادعا می شود با یک بار شارژ می تواند ۲۴ ساعت کار کند. این خودروی راه سازی و حفاری، هیچ آلاینده ای تولید نمی کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت آمریکایی - کره ای خودروسازی دوسان باب کت به تازگی محصول جدیدی به نام Bobcat T7X تولید کرده است که یک کامیون لودر جمع و جور محسوب شده و اخیرا در نمایشگاه فناوری CES در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد. این دستگاه به یک بیل مکانیکی الکتریکی بزرگ برای حفاری با اندازه کامل مجهز بوده و در خط رو به رشد ماشین آلات صنعتی این شرکت با آلایندگی صفر تولید می شود.

گفتنی است خودروی فوق الذکر توسط یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۲ کیلووات ساعت کار می کند، که به آن اجازه می دهد حدود چهار ساعت کار مداوم فقط با برق انجام دهد که این ساعت کاری با توجه به وقفه هایی که معمولاً در حفاری و بارگیری انجام می شود، برای یک روز کامل است.
T7X همچنین از محرک ها و موتورهای الکتریکی به جای هیدرولیک استفاده می کند که معمولاً بازوهای بارگیری را تغذیه می کند.

فناوری فوق همچنین به این معنی است که نسبت به یک مینی دیگ معمولی از مایع کمتری استفاده می کند: بابکت ادعا می کند که این ماشین راهسازی به 0.9 لیتر مایع خنک کننده سازگار با محیط زیست نیاز دارد که در مقایسه با ۲۵۹ لیتری که توسط یک مینی حفار معمولی دیزلی/هیدرولیک استفاده می شود، بسیار کمتر است.
همانطور که در خودروهای الکتریکی مرسوم است، پیشرانه برقی می توانند قدرت فوری و گشتاور کامل را ارائه کنند که معمولاً در زمان و همچنین افزایش فشار هیدرولیک صرفه‌ جویی کرده و مانور در محل را آسان ‌تر می ‌کند. به گزارش خبرگزاری sinapress، مزیت دیگری که این ماشین راه سازی جدید دارد، کارکرد بی ‌صدای آن است که امکان استفاده از آن در مناطق حساس به صدا را فراهم می‌ کند. شرکت باب کت همچنین ادعا می ‌کند این ماشین حفاری و راه سازی جدید هزینه‌های جاری بسیار کمتری دارد. T7X همچنین با نرم افزار هوشمند یتوسعه داده شده است تا عملکرد آن برای موقعیت های مختلف شغلی تنظیم شود و امکان تغییر سرعت درایو و موارد مشابه را فراهم کند.

به گزارش سیناپرس، سازندگان این خودروی جدید قصد دارن آن را با طیف وسیعی از اتصالات الکتریکی راه اندازی کنند تا وظایف خاصی را انجام دهد، از جمله یک مارپیچ برقی برای حفر سوراخ، یک تیغه زاویه ای برای مسطح کردن و یک گیره برای نگه داشتن اشیا.

گفتنی است شرکت سازنده هنوز هیچ اشاره ای به قیمت T7X، زمان عرضه یا عرضه آن در خارج از ایالات متحده نداده است. این شرکت مستقر در داکوتای شمالی که متعلق به گروه کره ای دوسان است، یک شعبه اروپایی مستقر در جمهوری چک نیز دارد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: autocar

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* ساخت نخستین خودروی راه سازی الکتریکی محقق شد[کد امنیتی جدید]


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چالش مومو چیست: هرآنچه باید از بازی مرگبار Momo بدانید+ویدیو