قابلیت جدید آیفون پرداخت‌های رمزارزی را امکان‌پذیر می‌کند


قابلیت جدید آیفون پرداخت‌های رمزارزی را امکان‌پذیر می‌کند

کاربران اپل پی (Apple Pay) قادر خواهند بود با استفاده از قابلیت Tap to Pay هزینه خدمات و کالاها را توسط رمزارزها پرداخت کنند. شرکت اپل اخیرا قابلیت Tap to Pay را برای آیفون معرفی کرد. فروشندگان و خدمات دهندگان با استفاده از این قابلیت می‌توانند تلفن‌هایشان را به یک دستگاه پذیرش پرداخت تبدیل کنند. […]

شرکت اپل اخیرا قابلیت Tap to Pay را برای آیفون معرفی کرد. فروشندگان و خدمات دهندگان با استفاده از این قابلیت می‌توانند تلفن‌هایشان را به یک دستگاه پذیرش پرداخت تبدیل کنند.

اعلامیه اپل توضیح می‌دهد که Tap to Pay با استفاده از فناوری NFC، آیفون بازرگانان را مانند دستگاه‌های پوز، به یک وسیله دریافت وجه تبدیل می‌کند.

به گفته اپل، ویژگی Tap to Pay، از سیستم پرداخت اپل یا اپل پی، کارت‌های اعتباری و سایر کیف‌پول‌های دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد. این اساسا بدان معنی است که در صورتی که اپل به طور خاص موانعی را ایجاد نکند، مشتریانی که از Coinbase Card، کارت ویزا Crypto.com یا کارت‌های پرداخت مشابه استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود با استفاده از دارایی‌های رمزارزی خود هزینه کالا یا خدمات را پرداخت کنند.

اپل شرکت ایرلندی فناوری‌های مالی، Stripe را به‌عنوان اولین پلتفرمی که از Tap to Pay پشتیبانی می‌کند، معرفی کرده است، اما نوید اضافه شدن پلتفرم‌های پرداخت دیگر را نیز در سال جاری داده است.

در ماه آگوست سال 2021، صرافی بزرگ کوین بیس (Coinbase) قابلیت ادغام با گوگل پی (Google Pay) و اپل پی را اضافه کرد. این اقدام کوین بیس امکاان خرید رمزارز از طریق کارت‌های اعتباری بانکی را برای کاربران مستقر در آمریکا فراهم کرد.

کوین بیس در ماه ژوئن 2021، کارت اعتباری Coinbase Card را نیز راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان خرج کردن رمزارزهایشان را در ارائه داد. کوین بیس در این‌باره گفته است: «کوین بیس تمام رمزارزهای شما را به دلار تبدیل کرده و آن را به Coinbase Card شما منتقل می‌کند تا بتوانید از آن برای پرداخت و دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کند. این روش هزینه‌های تبدیل کمتری را در پی خواهد داشت.»

به دنبال اقدامات کوین بیس، صرافی Crypto.com نیز محصول مشابهی به Crypto.com Visa Card ارئه کرد که می‌توان آن را به پلتفرم‌های پرداختی چون اپل پی اضافه کرد.

با توجه به توانایی کوین بیس در تبدیل لحظه‌ای دارایی‌های رمزارزی به پول فیات، کاربران با اضافه کردن کارت‌های کوین بیس به آیفون، قادر خواهند بودند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کنند. با این اوصاف، احتمالا امکان پرداخت مستقیم توسط بیت کوین وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است که مدیرعامل اپل، تیم کوک (Tim Cook)، در نوامبر سال گذشته از سرمایه‌گذاری شخصی خود در ارزهای دیجیتال خبر داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سرقت 80 میلیون رمزارز پلتفرم Qubit