تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ


تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) تبدیل میمون ها به سربازان جنگی شاید ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ باشد که اطلاعاتی درباره آن فاش شده است. تبدیل میمون ها به سربازان جنگی، یک پروژه نظامی عجیب با هدف ایجاد جانورانی دو رگه «با قدرت زیاد، اما مغزی تکامل نیافته» و «مقاوم در برابر گرسنگی» بود. هفته گذشته رویت یک میمون دورگه... نوشته تبدیل میمون ها...

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی شاید ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ باشد که اطلاعاتی درباره آن فاش شده است.

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی، یک پروژه نظامی عجیب با هدف ایجاد جانورانی دو رگه «با قدرت زیاد، اما مغزی تکامل نیافته» و «مقاوم در برابر گرسنگی» بود.

هفته گذشته رویت یک میمون دورگه مرموز با DNA متعلق به دو گونه مختلف، در نزدیکی Kinabatangan در بورنئو مالزی دنیا را تکان داد و مطالعات بیشتر ثابت کرد که این جانور ممکن است ترکیبی از دو گونه مختلف باشد که در واقع در جنگل با هم در رقابت هستند.

ساخت میمون سرباز؛ عجیب‌ترین پروژه نظامی دنیا

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریختبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ

یک قرن پیش زمانی که برای تکمیل نیروهای مسلح تصمیم به ایجاد نوعی انسان دو رگه از ترکیب با دیگر حیوانات گرفته شد، یک پروژه اصلاح نژادی بسیار عجیب آغاز شد.

در دهه 1920، جوزف استالین رهبر معروف شوروی به دانشمندان این کشور دستور داد تا یک «ابرسرباز» ترکیبی از میمون و انسان بسازند که قادر به کار در شرایط بسیار خطرناک برای انسان‌های معمولی باشد.

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریختبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ

اسناد محرمانه مربوط به این پروژه که به تدریج از دهه 1990 از طبقه‌بندی خارج شدند، نشانگر این هستند که سران کرملین خواهان ارتشی شکست‌ناپذیر متشکل از انسان – میمون‌ها بوده‌اند که مغزی تکامل‌نیافته داشته باشند و در عین حال بسیار در مقاوم در برابر گرسنگی باشند. نکته جالب اما این است که تلاش‌های مشابه تا امروز ادامه داشته است.

در سال 2019 تیمی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور خوان کارلوس ایزپیسوا بلمونته از موسسه مطالعات بیولوژیکی سالک ایالات متحده، یک انسان – میمون دو رگه ایجاد کردند که به مدت 19 روز زنده ماند.

پروژه دهه 1920 روس‌ها را هم ایلیا ایوانوویچ ایوانوف؛ زیست‌شناسی که زندگی خود را صرف ترکیب نژاد انسان و میمون با استفاده از لقاح مصنوعی کرده بود، رهبری می‌کرد.

البته که هیچ یک از این دو پروژه موفقیت‌آمیز نبودند اما در دهه 1970 ظهور یک شامپانزه جهش‌یافته با ویژگی‌های انسانی بار دیگر ایده هیومنزی (humanzee)، به معنای ترکیبی از شامپانزه و انسان (chimpanzee+human) را احیا کرد.

الیور میمون معروفی بود که بسیار باهوش‌تر از دیگر شامپانزه‌ها به نظر می‌رسید و موهای بدنش هم به مراتب کمتر بود. این موارد سبب شده بود تا برخی مدعی شوند الیور یک دو رگه انسان و شامپانزه است، اما آزمایشاتی که بعد از مرگ روی الیور انجام شد نشان داد که او ساختار ژنتیکی کاملا مشابهی با شامپانزه‌های معمولی دارد.

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریختبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ

در دهه 1980 نیز گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش برای تلاقی انسان و شامپانزه در سال 1967 در جمهوری خلق چین منتشر شد. گفته شده که دولت چین اخیرا قصد دارد این پروژه را به رهبری دانشمندی به نام جی یونگ شیانگ از سر بگیرد و قرار است طی آن جانوری ساخته شود که بتواند صحبت کند و در عین حال قدرت یک شامپانزه را داشته باشد.

این هیومنزی‌های دو رگه احتمالا برای مقاصدی چون استخراج معادن، کارهای سنگین کشاورزی و اکتشافاتی در محیط‌های خطرناک برای انسان، مانند فضا یا اعماق اقیانوس‌ها به کار گرفته خواهند شد.

تبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریختبدیل میمون ها به سربازان جنگی؛ ترسناک ترین پروژه نظامی تاریخ

البته در حال حاضر هیچ گزارش رسمی و تایید شده‌ای از موفقیت در تولید انسان میمون دو رگه با مهندسی ژنتیک وجود ندارد و در نتیجه میمون بورنئو تنها مورد جذاب برای دانشمندان است.

محققان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که این میمون احتمالا ترکیبی از دو گونه با زیستگاه یکسان یعنی میمون‌های پروبوسیس (Nasalis larvatus) و لانگور نقره‌ای (Trachypithecus cristatus) است. نادین روپرت یکی از اعضای تیم تحقیقاتی می‌گوید:

ما طی مشاهدات خود دریافتیم که میمون‌های پروبوسیس نر با لانگورهای نقره‌ای ماده در این منطقه جفت‌گیری کرده‌اند و گروه‌های مختلطی ایجاد کرده‌اند، به طوری که حتی میمون‌های پروبوسیس ماده از نوزادان لانگور نقره‌ای حفاظت می‌کنند.

منبع :dailystar

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سامسونگ پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزنی خود را در سال 2025 متوقف می‌کند