خودرو چینی - روسی یواز Commander، کپی ناشیانه از لامبورگینی اوروس


خودرو چینی - روسی یواز Commander، کپی ناشیانه از لامبورگینی اوروس

کمپانی روسی یواز در حال حاضر به غیر از تحریم و کمبود قطعات الکترونیکی، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. خودروهای این شرکت تقریبا قدیمی شده...

کمپانی روسی یواز در حال حاضر به غیر از تحریم و کمبود قطعات الکترونیکی، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. خودروهای این شرکت تقریبا قدیمی شده و نیازمند به‌روزرسانی هستند. اما کارخانه خودروسازی اولیانوفسک بودجه لازم را برای بهبود و نوسازی محصولات در اختیار ندارد و به همین خاطر دست به دامان برند چینی چری شده است. محصول مشترک آینده این دو، کراس اوور جذابی به نام کامندر (Commander) خواهد بود.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که Chery با هدف بومی‌سازی هر چه بیشتر محصولات خود در روسیه با یواز همکاری می‌کند. البته به نظر می‌رسد کمپانی روسی مشکل چندانی با این مسئله ندارد، چون می‌تواند به حق استفاده از مدل‌های برند جتور دست پیدا کند. کراس اوور جدید یواز کامندر 2023-2024 بر اساس مدل جتور داشنگ ساخته می‌شود که متعلق به دسته خودروهای پریمیوم و رده‌بالا است. این کلاس از خودروهای لوکس اخیرا چندان در روسیه مشاهده نمی‌شوند، چراکه به محض شروع جنگ، برندهای خارجی از بازار این کشور خارج شدند.

خودرو چینی - روسی یواز Commander، کپی ناشیانه از لامبورگینی اوروسیواز کامندر

یواز کامندر از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با داشنگ چینی دارد، تنها برند Jetour جای خود را به Commander روسی داده و لوگوی UAZ به خودرو اضافه شده است. در بخش جلوی ماشین، چراغ‌های باریک روشنایی روز به سبک لامبورگینی اوروس نصب شده‌اند و در زیر آن‌ها، چراغ‌های دوتکه اصلی به چشم می‌خورد که به جلوپنجره بزرگ با الگوی مدرن و منحصر به فرد متصل هستند. از دیگر مشخصات ظاهری کامندر می‌توان به خطوط صاف و هموار، دستگیره‌های درب مخفی و رینگ‌های شیک و زیبا اشاره کرد. نمای عقب ماشین نیز شامل چراغ‌های Y شکل و دیفیوزر اسپرت می‌شود. فضای داخل کابین دارای حداقل عناصر تجملاتی و حداکثر فناوری‌های به‌روز و پیشرفته است.

خودرو چینی - روسی یواز Commander، کپی ناشیانه از لامبورگینی اوروسفضای ساده کابین Commander

به غیر از قیمت احتمالی 1.5 میلیون روبلی (حدود 25 هزار دلار)، اطلاعات بیشتری درباره کراس اوور چینی-روسی UAZ Commander منتشر نشده است. هرچند انتظار می‌رود در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در خصوص ویژگی‌های فنی، تجهیزات و زمان عرضه این خودرو در دسترس اصحاب رسانه قرار گیرد.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)