خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی در ایران قابل خریداری است


خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی در ایران قابل خریداری است

در این مطلب خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی در ایران قابل خریداری است را معرفی خواهیم کرد. جزئیات را در ادامه بخوانید.بازار آزاد خودرو طی سالیان اخیر اوضاع آشفته‌ای داشته و طی ماه‌های اخیر با رکود بزرگی روبه‌رو بوده است؛ ولی به نظر می‌رسد...

در این مطلب خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی در ایران قابل خریداری است را معرفی خواهیم کرد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

بازار آزاد خودرو طی سالیان اخیر اوضاع آشفته‌ای داشته و طی ماه‌های اخیر با رکود بزرگی روبه‌رو بوده است؛ ولی به نظر می‌رسد هم‌اکنون روند افزایش قیمت محصولات داخلی متوقف و شیب نزولی قیمت‌ها آغاز شده است. سخنگوی وزارت صمت در راستای کاهش قیمت خودروها خاطرنشان کرد که مسیر درست برای رسیدن به ثبات در بازار در حال محقق شدن است.

لیست خودروهایی که بدون قرعه کشی می‌توان خرید

به گفته امید قالیباف به زودی محدودیت‌ها و شروط طرح‌های فروش خودرو از سوی خودروسازان برای خودروهایی که از قرعه کشی خارج شده‌اند، برداشته می‌شود و دیگر محدودیتی برای خرید این محصولات وجود نخواهد داشت. طبق ویدیویی که قالیباف در فضای مجازی منتشر کرده، با راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو قیمت خودروها کاهشی شده و هم‌اکنون در دو مرحله این کاهش قیمت اتفاق افتاده است.

خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشیخودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت خودروها نشان دهنده این حقیقت است که سامانه تخصیص خودرو به درستی عمل کرده و در حال حاضر شاهد رشد و پیشرفت و تحقق اهداف دولت از راه‌اندازی این سامانه هستیم. حدود سه سالی می‌شود که فروش و تحویل خودرو از طریق قرعه کشی انجام می‌شود و حالا قرار است که یک‌سری از خودروهای خاص از این طرح خارج شوند و محدودیت‌های خرید آنها نیز برداشته شود.

برای مثال متقاضیان خرید خودرو می‌توانند هم‌اکنون بدون توجه به شروط قبلی در سامانه تخصیص خودرو اقدام به خرید خودروی کوییک آر کنند. محدودیت‌های قبلی بدین ترتیب بود که متقاضی نباید پلاک انتظامی فعالی به نامش داشته باشد و پس از یک مرتبه برنده شدن نمی‌تواند تا 48 ماه اقدام به ثبت نام کند.

خودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشیخودروهایی که در حال حاضر بدون قرعه کشی

به گفته قالیباف مزیت طرح جدید وزارت صمت این است که حجم تقاضای مردم دیگر به سمت بازار آزاد نمی‌رود و متقاضیان می‌توانند بی‌توجه به بازار آزاد و محدودیت‌های همیشگی نسبت به ثبت نام خودروهای خارج شده از لیست اقدام کنند. این طرح باعث می‌شود قیمت‌ها تعدیل شود و کاهش پیدا کند.

گفتنی است که هم‌اکنون برخی از خودروهای شرکت مدیران خودرو مانند چری تیگو 8 پرو، ایکس 22 پرو، ایکس 55، آریزو 5 توربو، ام وی ام ایکس 33، تیگو 7 پرو، تیگو 7 آی ای و تیگو 8 کلاسیک و خودروهای سایپا مانند شاهین، کوییک اس، کوییک آر دو رنگ، ساینا اس و کوییک رینگ فولادی و همچنین برخی از محصولات کرمان موتور از جمله جک جی 4 و جک اس 5 از لیست محدودیت‌ها خارج شده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشای ایرادات گوگل در حوزه حریم خصوصی توسط دیتابیس لو رفته