لیفت بازو با آر اف، روشی غیرتهاجمی بر پایه فرکانس رادیویی


لیفت بازو با آر اف، روشی غیرتهاجمی بر پایه فرکانس رادیویی

لیفت بازو با آر اف یا لیفت بازو با فرکانس رادیویی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای رفع افتادگی پوست در این ناحیه است. اگر پزشک به شما روش آر اف را پیشنهاد داده است یا به دلیل رضایت اطرافیان خود از این روش زیبایی می‌خواهید با فرکانس رادیویی...

لیفت بازو با آر اف یا لیفت بازو با فرکانس رادیویی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای رفع افتادگی پوست در این ناحیه است. اگر پزشک به شما روش آر اف را پیشنهاد داده است یا به دلیل رضایت اطرافیان خود از این روش زیبایی می‌خواهید با فرکانس رادیویی بازوهای خود را لیفت کنید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که لیفت بازو رادیو فرکانسی چیست؟ چگونه بدون جراحی می‌توان افتادگی پوست بازو را برطرف کرد؟ این روش برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی نمی‌توانند از آن نتیجه مطلوب را دریافت کنند؟ قبل و بعد از لیفت با آر اف باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ ماندگاری این روش چه میزان بوده و هزینه آن چقدر است؟

درصورتی‌که تصمیم دارید با این روش زیبایی بازوهای خود را لیفت کنید، حتما با دکتر پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین متخصصان پوست و مو می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

لیفت بازو با آر اف چیست؟

برای لیفت بازو روش‌های مختلفی وجود دارد. هر یک از این روش‌ها کاندیدای مخصوص خود را داشته و نمی‌توان برای همه افراد استفاده کرد. در روش‌های سنتی نیاز به جراحی بوده و باید برش روی بازو ایجاد شود. اما امروزه روش‌های بدون جراحی مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از افراد برای لیفت قسمت‌های مختلف بدن و صورت از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از روش‌های پرطرف‌دار لیفت در چند سال اخیر استفاده از دستگاه آر اف (RF) یا فرکانس رادیویی است. در این روش با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی پوست سفت می‌شود. انرژی به لایه عمیق پوست به نام درم می‌رسد. در این لایه با ایجاد حرارت تولید کلاژن تحریک شده و این پروتئین افزایش پیدا می‌کند.

کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌ها در بدن است. ساختار پوست وابسته به این پروتئین بوده و با وجود این ماده پوست استحکام پیدا می‌کند. با افزایش سن میزان تولید کلاژن در پوست کم می‌شود. در نتیجه پوست دچار افتادگی شده و چین‌وچروک ایجاد می‌شود. تقریبا از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی می‌توان علائم کاهش کلاژن را در پوست مشاهده کرد. در لیفت بازو با آر اف کلاژن تحریک شده و تولید آن در پوست افزایش پیدا می‌کند. در ادامه نحوه تاثیر این دستگاه روی لایه‌های پوست را توضیح می‌دهیم.

از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی می‌توان علائم کاهش کلاژن در پوست را مشاهده کرد. با استفاده از دستگاه آر اف و انرژی رادیو فرکانسی تولید کلاژن در پوست بازو تحریک شده و افتادگی پوست درمان می‌شود.

برای لیفت بازو با فرکانس رادیویی دستگاه روی پوست قرار گرفته و حرارت به لایه‌های عمقی پوست می‌رسد. برای لیفت بازو با فرکانس رادیویی دستگاه روی پوست قرار گرفته و حرارت به لایه‌های عمقی پوست می‌رسد. برای لیفت بازو با فرکانس رادیویی دستگاه روی پوست قرار گرفته و حرارت به لایه‌های عمقی پوست می‌رسد.

نحوه انجام لیفت بازو با آر اف

دستگاه آر اف با تابانیدن انرژی فرکانس رادیویی به لایه‌های عمیق پوست باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. برای رفع افتادگی پوست در ناحیه بازو نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. متخصص ابتدا روی پوست از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. سپس دستگاه را روی بازو قرار داده به حالت دورانی حرکت می‌دهد. این دستگاه می‌تواند حرارتی در حدود 50 تا 75 درجه ایجاد کند. این حرارت فقط لایه‌های عمیق پوست را گرم می‌کند. دستگاه آر اف سیستم خنک‌کننده یک پارچه‌ای دارد که از لایه‌های سطحی پوست محافظت می‌کند.

این روش غیرتهاجمی باید چندین جلسه تکرار شود تا نتیجه درمان مشخص شود. هر جلسه حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. لیفت بازو با آر اف خطری نداشته و نیازی به طی‌کردن دوره نقاهت نیست.

در روش لیفت بازو با آر اف انرژی رادیویی وارد لایه‌های عمیق پوست شده و چربی‌ها را از بین می‌برد. در روش لیفت بازو با آر اف انرژی رادیویی وارد لایه‌های عمیق پوست شده و چربی‌ها را از بین می‌برد. در روش لیفت بازو با آر اف انرژی رادیویی وارد لایه‌های عمیق پوست شده و چربی‌ها را از بین می‌برد.

لیفت بازو با فرکانس رادیویی برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت بازو با آر اف برای افرادی که افتادگی پوست خفیف تا متوسط دارند، گزینه خوبی است. اگر میزان چرب بازوها زیاد بوده و شخص اضافه‌وزن شدید داشته باشد، نمی‌تواند از این روش استفاده کند. این افراد ابتدا باید وزن خود را کاهش داده و سپس با استفاده از جراحی بازوهای خود را لیفت کنند.

معمولا افراد زیر ۵۵ سال می‌توانند با این روش افتادگی پوست بازوها را برطرف کنند. تعداد جلسات به میزان افتادگی پوست بستگی دارد. بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید لیفت بازو با آر اف برای شما مناسب است.

لیفت بازو با فرکانس رادیویی برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر افتادگی پوست شما شدید است، احتمالا از این روش نتیجه مطلوبی دریافت نمی‌کنید. افرادی که تغییرات وزنی زیادی داشته یا بالای ۵۵ سال سن دارند، معمولا افتادگی پوست زیادی دارند و باید برای رفع آن جراحی کنند.

مشکلات پوستی ممکن است در روند لیفت بازو با آر اف مشکل ایجاد کنند. به همین دلیل نباید قبل از انجام لیفت پوست خود را برنزه کرده باشید. اگر بیماری یا عفونت پوستی دارید، ابتدا آن را درمان کرده و سپس برای لیفت با RF اقدام کنید.

اگر میزان افتادگی پوست بازو مشابه این تصویر باشد، می‌توان با استفاده از دستگاه آر اف لیفتینگ بازو را انجام داد. اگر میزان افتادگی پوست بازو مشابه این تصویر باشد، می‌توان با استفاده از دستگاه آر اف لیفتینگ بازو را انجام داد. اگر میزان افتادگی پوست بازو مشابه این تصویر باشد، می‌توان با استفاده از دستگاه آر اف لیفتینگ بازو را انجام داد.

نکات مهم قبل از لیفت بازو با آر اف

قبل از انجام لیفت بازو با آر اف حتما در مورد تخصص پزشک و امکانات کلینیک تحقیق کنید. نوع دستگاه در روند درمان تاثیر زیادی دارد. نوع دستگاه آر اف را از پزشک پرسیده و مطمئن شوید که جز دستگاه‌های به‌روز و جدید است.

در جلسه مشاوره با پزشک نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید. عکس قبل و بعد مراجعه‌کنندگان می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. همچنین باید انتظارات خود را با پزشک مطرح کنید. ممکن است با استفاده از روش‌های بدون جراحی شما به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در روش‌های بدون جراحی لیفت از جمله لیفت بازو با فرکانس رادیویی نیاز به آمادگی خاصی نیست. شما می‌توانید بدون هیچ اقدام خاصی به کلینیک مراجعه کنید تا لیفتینگ بازو انجام شود.

مراقبت های بعد از لیفت بازو با آر اف

پس از لیفت بازو رادیو فرکانسی ممکن است کمی قرمزی و تورم را مشاهده کنید. این علائم به‌سرعت از بین می‌روند و جای نگرانی نیست. بعد از لیفت شما می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید. سعی کنید تا یک هفته از آفتاب مستقیم دوری کنید و ورزش‌های سنگین انجام ندهید.

این روش غیرتهاجمی دوره نقاهت نداشته و نیازی به مراقبت‌های خاص نیست. ممکن است پزشک برای رفع تورم و قرمزی پوست داروهای موضعی تجویز کند. حتما داروها را به طور منظم استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

اگر در مورد مراقبت‌های بعد از لیفت بازو با آر اف نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا در مورد این روش زیبایی با سوالاتی روبرو شده‌اید، حتما با دکتر پوست و مو مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

مزایای لیفت بازو با آر اف

لیفت بازو با فرکانس رادیویی مزایای زیادی داشته و به همین دلیل افراد زیادی برای رفع افتادگی پوست بازو از این روش استفاده می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

سفت شدن پوست بازوازبین‌رفتن چین‌وچروک پوست بازوروشی غیرتهاجمیتحریک تولید کلاژن و جوان‌سازیازبین‌بردن اثر آسیب نور خورشیدعدم دوره نقاهتدرد بسیار کمبدون جای زخم

لیفت بازو با آر اف علاوه بر حذف چربی‌ها به تولید کلاژن کمک کرده و باعث رفع چین‌وچروک پوست می‌شود.

با استفاده از این روش می‌توان افتادگی پوست خفیف تا متوسط در ناحیه بازو را از بین برد. با استفاده از این روش می‌توان افتادگی پوست خفیف تا متوسط در ناحیه بازو را از بین برد. با استفاده از این روش می‌توان افتادگی پوست خفیف تا متوسط در ناحیه بازو را از بین برد.

معایب و عوارض لیفت بازو با آر اف

لیفت بازو با RF در کنار مزایا، معایب و عوارضی هم دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام لیفت باید مزایا و معایب این روش را با هم مقایسه کنید. برخی از مهم‌ترین معایب و عوارض آن عبارتند از:

تورم موقتقرمزیاحساس مورمور شدن

معمولا این عوارض در افرادی که پوست تیره دارند، بیشتر دیده می‌شود. لیفت بازو با آر اف جز روش‌های بدون خطر بوده که بدون عوارض جدی مشکلات پوست را برطرف می‌کند. اما دقت داشته باشید که پزشک باید مهارت کافی داشته باشد. اگر شخص غیرمتخصص بخواهد با دستگاه فرکانس رادیویی کار کند، ممکن است شخص دچار سوختگی یا سایر مشکلات پوستی شود.

برای کاهش خطر عوارض جدی حتما به مهارت و تخصص پزشک دقت داشته باشید. برای انجام لیفت بازو با آر اف می‌توانید با بهترین پزشکان در سایت دکترتو در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص پوست و مو و زیبایی وجود دارد.

به نقل از americanboardcosmeticsurgery در رابطه با تاثیرات منفی انرژی فرکانس رادیویی:

همه ما هر روز در معرض سطوح پایین RF ساخته شده توسط انسان، از تلفن‌های همراه تا تلویزیون و وای‌فای هستیم. ازآنجایی‌که فرکانس رادیویی برای بسیاری از موارد استفاده می‌شود، به طور گسترده تاثیر آن بر سلامت انسان موردمطالعه قرار گرفته است. طبق گفته FDA (سازمان بهداشت جهانی) تشعشعات رادیویی در دسته «احتمالا سرطان‌زا برای انسان» طبقه‌بندی شده است. بااین‌حال، هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه قرارگرفتن در معرض انرژی RF خطر ابتلا به سرطان را در انسان افزایش می‌دهد، وجود ندارد. حتی در افرادی که به طور منظم در معرض مقادیر بالاتر RF در شغل خود هستند، این مورد گزارش نشده است.

ماندگاری لیفت بازو با آر اف

لیفت بازو با آر اف همانند دیگر روش‌های لیفت بدون جراحی موقت است. معمولا هر یک یا دو سال یک‌بار باید این درمان تکرار شود. نتایج آر اف در یک جلسه قابل‌مشاهده نیست. متخصص باتوجه‌به میزان افتادگی پوست بین ۳ تا ۶ جلسه درمان تجویز می‌کند. بعد از هر جلسه می‌توان تا حدودی تغییرات را مشاهده کرد. اما تغییرات اصلی بعد از تولید کلاژن حدود دوهفته بعد از درمان دیده می‌شود.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید لیفت بازو با دستگاه آر اف در چند جلسه تکرار شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید لیفت بازو با دستگاه آر اف در چند جلسه تکرار شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید لیفت بازو با دستگاه آر اف در چند جلسه تکرار شود.

هزینه لیفت بازو با آر اف

هزینه لیفت بازو با آر اف به عوامل مختلفی بستگی دارد. متخصص باید پوست بازو را بررسی کند و باتوجه‌به میزان افتادگی پوست مدت‌زمان هر جلسه و تعداد جلسات را تخمین بزند. به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیق آن را مشخص کرد. علاوه بر این دستگاه آر اف در کلینیک‌ها متفاوت بوده و هر چه دستگاه جدیدتر باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که لیفت بازو رادیو فرکانسی تنها جنبه زیبایی داشته و نمی‌توان برای کاهش هزینه از خدمان بیمه استفاده کرد.

سوالات متداول شما

اگر قصد لیفت بازو با آر اف را دارید و می‌خواهید بین این روش و دیگر روش‌های لیفتینگ بازو بهترین گزینه را انتخاب کنید، احتمالا در این مورد با سوالاتی روبرو شده‌اید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

لیفت بازو با RF به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

معمولا برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین ۳ تا ۶ جلسه درمان نیاز است. تعداد جلسات باتوجه‌به میزان افتادگی پوست و مقدار چربی در بازوها تعیین می‌شود.

لیفت بازو با آر اف بهتر است یا جراحی لیفت بازو؟

هر روش مزایا و معایب خود را دارد. به همین دلیل نمی‌توان گفت کدام روش بهتر بوده و کدام روش خوب نیست. اگر افتادگی بازوهای شما شدید است، بالای ۵۵ سال سن دارید یا تغییرات وزن شما زیاد بوده است، احتمالا روش جراحی لیفت بازو برای شما گزینه بهتری است. اما اگر میزان افتادگی پوست بازو خفیف تا متوسط است، روش‌های بدون جراحی مانند آر اف می‌توانند گزینه خوبی باشند.

لیفت بازو با فرکانس رادیویی خطرناک است؟

لیفت بازو با فرکانس رادیویی جز روش‌های بدون خطر بوده که عوارض کمی دارد. قرمزی و تورم بعد از آر اف طبیعی بوده و بعد از چند ساعت برطرف می‌شود. البته اگر شخص غیرمتخصص با دستگاه کار کند، ممکن است پوست دچار سوختگی شود یا دیگ آسیب‌های پوستی ایجاد شود.

چگونه چربی با دستگاه آر اف از بین می رود؟

با قراردادن دستگاه آر اف روی پوست انرژی فرکانس رادیویی به لایه‌های عمیق پوست (لایه درم) نفوذ کرده و باعث ایجاد حرارت در این لایه می‌شود. در نتیجه چربی‌ها ذوب شده و تولید کلاژن تحریک می‌شود. البته برای آسیب ندیدن لایه‌های سطحی پوست از خنک‌کننده استفاده می‌کنند.

چه مدت بعد از لیفت بازو با رادیو فرکانسی بهبود پیدا می کنیم؟

این روش دوره نقاهت نداشته و می‌توان به‌سرعت فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. البته در چند ساعت یا چند روز اول ممکن است کمی قرمزی و تورم داشته باشید. کرم‌های موضعی را به طور منظم استفاده کنید. این علائم به‌سرعت برطرف شده و جای نگرانی ندارند.

چه مقدار چربی را می توان با آر اف در بازوها از بین برد؟

اگر مقدار چربی اضافی خفیف تا متوسط باشد، می‌توان با چند جلسه درمان آر اف آنها را از بین برد. اما اگر چربی بازوهای شما زیاد است، احتمالا این روش مناسب نبوده و پزشک جراحی را پیشنهاد می‌دهد.

چه مدت طول می کشد تا نتایج لیفت بازو با آر اف مشاهده شود؟

نتایج را بلافاصله بعد از انجام آر اف بازو می‌توان مشاهده کرد. زیرا بلافاصله بعد از لیفت چربی‌های بازو ذوب شده و از حجم آن کاسته می‌شود. اما برای دیدن نتایج اصلی باید حدود ۲ هفته صبر کنید. در این مدت تولید کلاژن تحریک شده و پوست جوان‌سازی می‌شود. با هر بار تکرار جلسات کلاژن بیشتر تحریک شده و می‌توان رفع افتادگی و چین‌وچروک را به‌خوبی دید.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

برای لیفت بازو با آر اف به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

لیفت بازو با آر اف یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی است که با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی افتادگی پوست بازو را رفع می‌کند. در این روش علاوه بر ازبین‌رفتن چربی‌ها، تولید کلاژن هم تحریک می‌شود. کلاژن به استحکام پوست کمک کرده و چین‌وچروک‌ها را برطرف می‌کند.

روش لیفت بازو با فرکانس رادیویی نیاز به مراقبت‌های خاصی ندارد. بهتر است تا یک هفته از آفتاب مستقیم و ورزش‌های سنگین دوری کنید. بعد از لیفت می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره را انجام دهید. این روش نیاز به تکرار داشته و باید حدود ۳ تا ۶ جلسه درمان تکرار شود. هر جلسه ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. لیفت بازو با RF روش موقت بوده و هر یک یا دو سال یک‌بار نیاز به تمدید دارد.

برای پیداکردن بهترین دکتر پوست و مو و زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

منابع
https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/radio-frequency-skin-tightening#finding-a-provider
https://www.getthegloss.com/beauty/skincare/how-radiofrequency-treatments-work-to-tighten-sagging-skin
https://www.schoenheitschirurgie-ffm.de/en/radio-frequency-therapy/

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟