رسیدگی به مشکل مدارک هویتی مراجعین در حاشیه نماز جمعه تهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور با حضور در میز خدمت این سازمان در حاشیه نماز جمعه تهران گفت: با توجه به قرار داشتن در هفته دولت و همچنین پیش رو بودن مراسم اربعین حسینی، میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور با حضور در میز خدمت این سازمان در حاشیه نماز جمعه تهران گفت: با توجه به قرار داشتن در هفته دولت و همچنین پیش رو بودن مراسم اربعین حسینی، میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه نماز جمعه تهران و برخی از شهرستان ها، برای رفع مشکل مدارک هویتی مراجعین تشکیل شد.
آقای هاشم کارگر افزود: در این میز خدمت به مواردی از قبیل تعویض و عکس دار کردن شناسنامه رسیدگی شد و همچنین کسانی که درخواست شناسنامه جدید داده اند، اما تاکنون به آن‌ها تحویل نشده است اقدامات لازم انجام شد تا این افراد بتوانند درخواست خروج یکبار از کشور را از سازمان ثبت احوال دریافت کنند.


وی تصریح کرد: گواهی خروج یکبار از کشور به معنی این نیست که با این گواهی متقاضیان می‌توانند از کشور خارج شوند، بلکه باید با این گواهی به پلیس و اداره گذرنامه مراجعه و برای خروج از کشور اقدام کنند.
آقای کارگر با اشاره به این که به درخواست‌هایی که هموطنان در این میز خدمت ارائه داده اند، سریعأ رسیدگی می‌شود، گفت: همکاران ما با این افراد تماس می‌گیرند تا بتوانند مدارک هویتی خود را از جا‌هایی که معرفی می‌شوند تحویل بگیرند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: به مناسبت هفته دولت در مرکز ستاد اصلی سازمان ثبت احوال کشور به آدرس تهران، میدان حسن آباد، روبروی سازمان اتکا، غرفه‌ای ایجاد شده است که همه خدمات مربوط به ثبت احوال ارائه می‌شود و افرادی که مشکلی در مدارک هویتی خود دارند، می‌توانند با مراجعه به غرفه مذکور، خدمات خود را دریافت کنند.
آقای کارگر گفت: سازمان ثبت احوال کشور در طول سال همه این خدمات را در مراکز خود ارائه می‌کند. اما با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی، کسانی که برای حضور در این مراسم معنوی اقدام کرده اند، درخواست‌های آن‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود، تا بتوانند سایر فعالیت‌های خروج از کشور را انجام دهند.
وی افزود: در ادارات سازمان ثبت احوال کشورمستقر در نواحی مرزی هم خدمات مورد نیاز برای رفع مشکل مدارک هویتی، به زائران اربعین ارائه می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تیشرت و لباس شب 100 دلاری در پاساژ‌های تهران