چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟


چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟

یکی از دلایلی که مانع از روشن شدن ماشین می‌شود، خفه شدن آن است که معمولا در ماشین‌های کاربراتوری این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد. خفه شدن به‌طور کلی به...

یکی از دلایلی که مانع از روشن شدن ماشین می‌شود، خفه شدن آن است که معمولا در ماشین‌های کاربراتوری این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد. خفه شدن به‌طور کلی به معنی کمبود هوا است و به دلایلی مثل مخلوط شدن ترکیب اشتباه میزان بیشتری از سوخت و کمتر هوا اتفاق می‌افتد و یا گاهی اوقات این اتفاق در اثر بیش از حد استارت زدن پی در پی رخ می‌دهد. در این مقاله از خودرو بانک به بررسی خفه کردن ماشین پرداخته‌ایم تا بعد از خرید ماشین از ثبت نام سایپا وقتی با خفه کردن ماشین مواجه شدید بتوانید به راحتی مشکل بوجود آمده را حل کنید.

چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟ از کجا بفهمیم ماشین دچار خفگی شده‎است؟

از کجا بفهمیم ماشین دچار خفگی شده‎است؟

اولین قدم برای رفع مشکلات فنی خودرو تشخیص درست آن است. باید اول مطمئن شویم که ماشین خفه شده‌است و این روشن نشدن علت دیگری ندارد تا راهکاری برای حل آن پیدا کنیم. خفگی خودرو با علائمی مثل روشن نشدن ماشین هنگام استارت زدن ، پیچیدن بوی بنزین خام در اطراف اگزوز و دل دل زدن ماشین هنگام روشن شدن موتور خودش را نشان می‌دهد.

چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟از خفگی خودرو جلوگیری کنید

از خفگی خودرو جلوگیری کنید

برای جلوگیری از خفگی خودرو یکسری از اقداماتی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم را می‌توانید انجام دهید تا با این مشکل آزاردهنده مواجه نشوید.

خودروهای کاربراتوری حتی در صورتی که اگر ماشین خاموش باشند، با هر بار فشار دادن پدال گاز مقداری سوخت وارد محفظه کاربراتوری می‌شود. دومین علتی که باعث خفگی خودرو می‌شود، خاموش کردن ماشین هنگامی که سرد است؛ باید کمی صبر کنید تا موتور ماشین گرم شود که بتوانید آن را خاموش کنید.

چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟اگر ماشین خفه کرد، چه کنیم؟

اگر ماشین خفه کرد، چه کنیم؟

اگر ماشین شما دچار خفگی شد و اطمینان حاصل کردید که روشن نشدن آن به دلایل دیگری نیست با توجه به روش‌هایی که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم، عمل کنید.

1. چند مرتبه بدون فشردن پدال گاز استارت بزنید سپس پدال گاز را تا انتها فشار دهید و دوباره استارت بزنید تا اکسیژن بیشتری وارد محفظه شود.

2. اگر ماشین شما انژکتوری است؛ شمع‌ها را باز کنید آن‌ها را خشک کنید و سپس در جای خود قرار دهید. چک کردن شمع‌ها جزو آن دسته از اقداماتی است که باید در چک لیست خودرو قبل از سفر قرار بگیرد تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

3. حدودا نیم ساعت اتومبیل را به حال خود رها کنید و هیچ تلاشی برای روشن کردن آن نکنید تا بنزین اضافی که وارد محفظه شده و مانع از سوختن سوخت می‌شود، تبخیر شود.

4. همانند وقتی که باتری خودرو به مشکل می‌خورد، می‌توانید خودرو را هل بدهید تا روشن شود.

5. اگر با انجام اقدامات بالا باز هم خودرو روشن نشد، دوباره شمع خودرو را باز کنید و با یک فندک، الکترود شمع‌ها را گرم کنید و در سر جای خودش قرار دهید.

چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟چرا ماشین خفه می‌کند؟

چرا ماشین خفه می‌کند؟

عوامل زیادی مثل اختلال در سیستم سوخت‌رسانی، خرابی وایبرها و اختلال سیستم برق‌رسانی ممکن است باعث بروز این اتفاق شوند؛ در ادامه قطعاتی که با اختلال در عملکردشان باعث این اتفاق می‌شوند را بررسی کرده‌ایم.

•وایر شمع‌ها وظیفه‌ی انتقال جریان الکتریسیته به شمع‌ها و ایجاد جرقه را دارند، در صورتی‌ که اشکالی در عملکرد این قطعه به وجود بیاید، ماشین خفه می‌‌کند

•اگر باتری ماشین شما تمام شده باشد، امکان خفه کردن ماشین وجود دارد

•اگر انژکتور وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام ندهد و نتواند سوخت و هوا را به میزان مناسب با یکدیگر ادغام کند، ماشین دچار خفگی می‌شود

•معیوب بودن کاربراتور موجب خفگی ماشین می‌شود

•وظیفه‌ی کویل تقویت ولتاژهای باتری ماشین است که اگر به‌درستی عمل نکند، باتری نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و ماشین خفه می‌کند

•با کم بودن سوخت، پمپ بنزین داغ کرده، از کار می‌افتد و خفه می‌شود

ماشین خوب گاز نمی‌خورد

اگر هر چقدر گاز می‌دهید، دور موتور بالا و بالاتر می‌رود اما سرعت ماشین شما افزایش پیدا نمی‌کند، احتمالا نفس ماشین شما دچار مشکل شده‌است و اصطلاحا خفه شده‌است. در ادامه کارشناسان خودرو بانک یک لیست از علل ایجاد این مشکل برای شما تهیه کرده‌است.

•ناسالم بودن مسیر بنزین، باعث می‌شود که سوخت کمتری به موتور برسد و احتراق به‌طور کامل اتفاق نیوفتد

•اگر کاربراتور تنظیم نباشد، تزریق سوخت به‌درستی انجام نمی‌شود و خودرو نفس کم می‌آورد

•کثیف بودن فیلتر هوا مانع از ورود میزان مناسب اکسیژن به موتور می‌شود

•اگر سیستم برق و جرقه‌زنی خودرو معیوب باشد، توان خودرو کم می‌شود

•برق دزدی باعث خفگی ماشین می‌شود و ECU اگر معیوب شود، سنسورهای ماشین دچار اختلال می‌شوند و ماشین گاز می‌خورد

•وجود هرگونه مشکل در پمپ بنزین موجب خفه شدن ماشین می‌شود

•معیوب بودن سنسور پدال گاز هم موجب تنگی نفس ماشین می‌شود

چگونه ماشین خفه کرده را روشن کنیم؟با هل دادن ماشین خفه شده را روشن کنید

با هل دادن ماشین خفه شده را روشن کنید

یکی از مشکلات رایجی که معمولا رانندگان با آن روبرو می‌شوند، خفه کردن ماشین است. این اصطلاح به ‌ این معنی است که انگار هرچقدر گاز می‌دهید ماشین حرکت نمی‌کند و یک نیروی قوی‌‌تر مانع از حرکت ماشین شما به سمت جلو می‌شود اصطلاحا خودرو نفس ندارد و یا کلا خودروی شما روشن نمی‌شود. البته اگر این مشکل برای شما بسیار آزاردهنده است و این سوال را در ذهن شما ایجاد کرده‌است که چه ماشین هایی نخریم که بیشتر دچار خفه می‌شوند؟ باید بگوییم که خفگی در همه‌ی ماشین‌ها اتفاق می‌افتد اما ماشین‌هایی که کاربراتوری هستند بیشتر از ماشین‌های انژکتوری دچار این مشکل می‌شوند. این مشکل باید هرچه زودتر حل شود چون در دراز مدت می‌تواند سلامت فنی خودروی شما را به‌خطر بیاندازد و استهلاک ماشین شما را بیشتر ‎‌کند.

به نظر شمابرای جلوگیری از خفه شدن ماشین باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟ اگر ماشین خفه شد چه کار کنیم تا دوباره روشن شود؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به منظور بهبود کیفیت مطالب خودرو بانک با ما در میان بگذارید.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شلبی موستانگ GT500 2020 در اروپا عرضه نخواهد شد