ادعای جدید ایلان ماسک: به زودی از اپل هم بزرگ‌تر می‌شویم!


ادعای جدید ایلان ماسک: به زودی از اپل هم بزرگ‌تر می‌شویم!

ایلان ماسک به تازگی در اظهارنظری مدعی شده که تسلا می‌تواند به زودی با پشت سر گذاشتن اپل و آرامکو، به باارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شود.ایلان ماسک به تازگی عنوان کرده که تسلا در آینده می‌تواند از ارزش بازار اپل نیز پیشی بگیرد و قرار است 5 تا 10...

ایلان ماسک به تازگی در اظهارنظری مدعی شده که تسلا می‌تواند به زودی با پشت سر گذاشتن اپل و آرامکو، به باارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شود.

ایلان ماسک به تازگی عنوان کرده که تسلا در آینده می‌تواند از ارزش بازار اپل نیز پیشی بگیرد و قرار است 5 تا 10 میلیارد دلار از سهام شرکت خود را به طور مجدد بازخرید کند. تسلا، امروز گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 خود را منتشر کرد که حاکی از درآمد نه‌چندان بهتر این شرکت در مقایسه با سه ماهه قبل است.

پس از انتشار این گزارش، تسلا کنفرانسی تلفنی را با حضور تحلیل‌گران برگزار کرد که طی آن، ایلان ماسک، مدیرعامل این خودروسازی، تریبون را در تلاشی آشکار برای آرام کردن سرمایه‌گذاران در دست گرفت. وی سخنان خود را با اعلام این که هیئت مدیره تسلا در حال برنامه‌ریزی برای بازخرید سهام این شرکت است، آغاز کرد و گفت که منطقی است با بودجه 5 تا 10 میلیارد دلار خرید سهام شرکت را ادامه دهیم.

این برنامه، شامل خرید سهام تسلا توسط خود شرکت به قیمت بازار است و به طور کلی نشانه‌ای از اعتقاد آنها برای افزایش قیمت سهام است. البته ماسک در ادامه اشاره کرده که این طرح هنوز نهایی نشده است، اما به نظر می‌رسد که تسلا به زودی برنامه خرید سهام را آغاز کند.

تسلا و اپل

پس از اعلام برنامه بازخرید، مدیرعامل تسلا در مورد ارزش سرمایه‌گذاری در این شرکت گفت:

چندی پیش، در یک تماس تلفنی گفتم که فکر می‌کنم ارزش بازار تسلا می‌تواند از اپل پیشی بگیرد.

ارزش شرکت تسلا در بازار امروز، در حدود 700 میلیارد دلار است و اکنون ماسک معتقد است که می‌توان از ارزش بازار فعلی اپل نیز فراتر رفت. وی افزود:

من مسیری را برای تسلا می‌بینم که در آن، ارزش این خودروسازی، به بیش‌ از مجموع اپل و آرامکو عربستان برسد.

ارزش اپل در حال حاضر برابر با 2.3 تریلیون دلار و آرامکو عربستان سعودی در حدود 2 تریلیون دلار است. مدیرعامل تسلا هم‌چنین تاکید کرد که حتی در شرایط رکود شدید، این شرکت هم‌چنان می‌تواند در سال آینده، درآمد قابل توجهی داشته باشد. بنابراین با این پیش‌فرض، او اعتقاد دارد که آغاز برنامه بازخرید سهام تسلا منطقی است. ماسک مدعی است که برای پشت سر گذاشتن ارزش بازار شرکت‌های اپل و آرامکو، به کار بسیار، اجرای عالی و کمی شانس نیاز دارد.

منبع :electrek

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مطلب جالب داور عصر جدید در مورد ریا + تصاویر