دامنه «کووید صفر» در چین محدود می‌شود


دامنه «کووید صفر» در چین محدود می‌شود

رسانه‌های داخلی چین اعلام کردند: مقررات جدیدی که از امروز (یکشنبه) در این کشور اجرایی می‌شود، دامنه سیاست "کووید صفر" را کاهش خواهد داد.

دامنه «کووید صفر» در چین محدود می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست، تمرکز مقررات جدید کرونایی چین از این پس از «جلوگیری از ابتلا» به «واکسیناسیون و درمان» تغییر می‌کند.

به موجب تمهیدات جدیدی که دولت چین اعلام کرده است، منع خروج از منازل در کل محله‌ها دیگر اجرا نخواهد شد.

در عین حال افرادی که نتیجه آزمایش ابتلایشان به کرونا مثبت باشد وادار به ماندن در مراکز قرنطینه نخواهند شد و مقامات مربوطه، اقدام به شناسایی کسانی که با این افراد تماس نزدیک داشته اند نیز نخواهند کرد.

همچنین مقررات قرنطینه برای مسافران ورودی به چین نیز لغو خواهند شد و شرط انجام آزمایش پی سی آر به محض ورود به کشور نیز برداشته خواهد شد. با این حال، مسافران ورودی ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش پی سی آر هستند که ظرف ۴۸ ساعت پیش از عزیمت به چین انجام شده باشد.

همچنین انتظار می رود که عزیمت اتباع چین به خارج از کشور به صورت مرحله ای و بر اساس روند بین المللی ابتلا به کرونا انجام گیرد.

به گزارش ان اچ کی، در حال حاضر، دولت چین به آژانس های مسافرتی اجازه نمی دهد تورهای دسته جمعی به خارج یا بسته های مسافرتی بفروشند و هنوز مشخص نیست این ممنوعیت چه زمانی لغو شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهکاری ساده برای پاکسازی مغز