سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!


سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

در این مطلب تصاویر سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار را با هم ببینیم. بازیگرانی همجون محمدعلی کشاورز تا خسرو شجاع زاده.

پدرسالار نام یک مجموعهٔ تلویزیونی درام محصول سال ۱۳۷۲–۱۳۷۴ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی یکی از ماندگارترین سریال‌های ایران است. داستان مجموعه دربارهٔ پدر میانسالی به نام «اسدالله خان» است. اسدالله‌خان پدری مهربان، خانواده‌دوست، دلسوز و در عین حال سختگیر و پرصلابت است. به باور او همهٔ پسرانش پس از ازدواج می‌بایست در خانهٔ بسیار بزرگ او زندگی کنند. او چنین سیاستی را در مورد دو دخترش «مهری» و «زری» در پیش نگرفته و به همین جهت آن‌ها دارای زندگی مستقلی هستند.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

محمّدعلی کشاورز (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ – درگذشتهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. از محمدعلی کشاورز، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یاد می‌شود. این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن ۹۰ سالگی درگذشت. ایشان همچنین به اقتضای تحصیلات در رشته نقشه برداری، مدتی در سازمان جغرافیایی ارتش شاهنشاهی شاغل بوده است. محمدعلی کشاورز، ۳ خرداد ۱۳۹۹ بر اثر مشکل کلیه در بیمارستان آتیه در ایوانک تهران بستری شد و در ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ بر اثر نارسایی کلیه، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.پیکر کشاورز در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار خسرو سینایی و مسعود مهرابی به خاک سپرده شد.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

جعفر بزرگی (زادهٔ ۱۳ اردیبهشت ۱۲۹۶ در تهران – درگذشتهٔ ۵ مرداد ۱۳۸۵ تهران) خواننده و هنرپیشه سینما رادیو و تلویزیون ایران بود.این پیشکسوت که در برنامه‌های کودک و نوجوان در قالب ترکیبی و نمایشی شبکه‌های سراسری و جام جم نیز فعال بود و اول تیر ماه ۱۳۸۵ با حضور در برنامهٔ رنگین‌کمان شبکهٔ تهران از خاطرات خود در برنامه‌های کودک سخن گفت. جعفر بزرگی در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۸۵ در ۸۹ سالگی به دلیل عارضه قلبی و کهولت سن درگذشت. پیکر او در ۶ مرداد ۱۳۸۵ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

عزت اطلسی‌فر (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۱۵ – درگذشتهٔ ۴ مهر ۱۴۰۰) که با نام سیامک اطلسی شناخته می‌‌شد بازیگر و دوبلور ایرانی بود. وی که دارای مدرک دیپلم بود از سال ۱۳۴۳ از طریق انجمن گویندگان کار هنری خود را آغاز و فعالیت سینمایی را سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی مردان خشن به کارگردانی صابر رهبر آغاز کرد. او در ۴ مهر ۱۴۰۰ با وجود تزریق واکسن کرونا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشت.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

حمیده خیرآبادی با نام هنری نادره (۳۰ آذر ۱۳۰۳ – ۳۱ فروردین ۱۳۸۹) هنرپیشه سینمای ایران بود. وی در بامداد ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ در سن ۸۵ سالگی و به علت کهولت سن درگذشت وی در قطعه ۶۶ ردیف ۶۹ شماره ۶۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

جمیله شیخی (زاده ۹ اردیبهشت ۱۳۰۹ – درگذشته ۲ خرداد ۱۳۸۰) هنرپیشه ایرانی بود. او دکترای افتخاری تئاتر داشت. وی مادر آتیلا پسیانی بازیگر است. جمیله شیخی در روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۸۰ در سن ۷۱ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و در روز ۶ خرداد ۱۳۸۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سنگ مزار بازیگران فوت شده سریال پدر سالار!

خسرو شجاع‌زاده (۱ خرداد ۱۳۲۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون بود. خسرو شجاع‌زاده در تاریخ سه شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۵ به دلیل سکته مغزی در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فروبست.پیکر وی روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ پس از تشییع در قطعه ۸۸، ردیف ۱۴۴، شماره ۵۲۲ بهشت زهرا دفن شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس جنجالی سحر دولتشاهی در میان حواشی اخیر طلاقش/ تصویر