وزارت خارجه ترکیه، اهانت دوباره به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد


وزارت خارجه ترکیه، اهانت دوباره به قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای تکرار اقدام اهانت آمیز علیه قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد و سفیر کپنهاک را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سی ان ان، وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه (14 فروردین ماه) آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم و پرچم ترکیه در دانمارک را محکوم و خاطرنشان کرد که در اعتراض به این حادثه سفیر کپنهاگ را احضار کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود اعلام کرد: جنایت نفرت انگیزی را که در 24 مارس علیه کتاب مقدس ما، قرآن کریم و پرچم ما در دانمارک انجام شده است» ، به شدت محکوم می کنیم».

در این بیانیه آمده است: اجازه دادن به این اقدام شنیع تحت عنوان آزادی بیان کاملا غیرقابل قبول است و چنین رویکردی هرگز قابل توجیه نیست. علاوه بر این، ما همچنین بر اصرار بر این اشتباه تاکید می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود افزود: واضح است که ناکافی بودن اقدامات قانونی و اداری و فقدان اراده سیاسی برای جلوگیری از چنین اقداماتی و همچنین مصونیت از مجازات عاملان، عامل تحریکات جدید است.

این وزارتخانه ادامه داد: این اقدام گواه روشنی است که اخیراً در اروپا اسلام ‌هراسی، بیگانه ‌هراسی، تبعیض و نژاد پرستی افزایش یافته است و چشم پوشی از این اعمال، سهل انگاری است.

وزارت امور خارجه ترکیه با احضار سفیر دانمارک و محکومیت و اعتراض ترکیه به این «حمله نفرت انگیز» از مقامات دانمارک خواست تا «اقدامات لازم را علیه عاملان این جنایت و اتخاذ تدابیر موثر برای جلوگیری از این حمله انجام دهند.»

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سخنگوی حماس : قدس محور نبرد با صهیونیست هاست