واکنش کرملین نسبت به قتل تاتارسکی، خبرنگار نظامی روسیه


واکنش کرملین نسبت به قتل تاتارسکی، خبرنگار نظامی روسیه

پسکوف: قتل خبرنگار نظامی تاتارسکی "طبیعتا، یک حمله تروریستی است"

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، اظهار داشت که قتل خبرنگار نظامی تاتارسکی "طبیعتا، یک حمله تروریستی است".
حمله تروریستی روز 2 آوریل (یکشنبه) در سن پترزبورگ با مشارکت عواملی از میان افرادی که با بنیاد مبارزه با فساد ناوالنی (که به عنوان یک عامل خارجی شناخته شده و در روسیه ممنوع شده است) همکاری می کنند، طراحی شده بود که ترپووا بازداشت شده از حامیان فعال آن است.
دمیتری مدودوف نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در رابطه با قتل ولادلن تاتارسکی، خبرنگار نظامی و بلاگر روس که در جریان انفجار دیروز در سنت پترزبورگ کشته شد، گفت: "اگر کسی به شما گفت که از منابع اوکراینی پول یا کاری دریافت کرده است، به احتمال زیاد این شخص راه خیانت را در پیش گرفته و مرتکب جرمی شده است. او دشمن است و باید این موضوع را به سرویس های ویژه یا نیروی انتظامی گزارش داد.""
شایان ذکر است، روز یکشنبه در شهر سنت پترزبورگ، در یک کافه انفجاری رخ داد که موجب کشته شدن یک نفر شد. بعدتر مشخص شد که فرد کشته شده، خبرنگار و بلاگر نظامی ولادلن تاتارسکی (ماکسیم فومین) است. به گفته فرماندار این شهر 30 نفر نیز مجروح شده اند که مسئولان در حال انجام تمام کمک های لازم هستند. همانطور که وزارت بهداشت روسیه تصریح کرد، 24 نفر از جمله یک نوجوان به بیمارستان منتقل شدند که حال شش نفر وخیم ارزیابی می شود. براساس گزارش منابع احتمالاً وسیله انفجاری در قالب یک مجسمه هدیه ای توسط یکی از بازدیدکنندگان وارد کافه شده است.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی تحقیقاتی در مورد هیچ مورد از موارد مرگ خشونت‌آمیز روزنامه‌نگاران روسی با مشارکت کی یف انجام نداده‌اند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این مرد را می شناسید؟ / او 4 سال بعد از قتل زندگی مخفیانه داشت + جزئیات