گلکسی A34 و گلکسی A54 جزو ایمن‌ترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستند


گلکسی A34 و گلکسی A54 جزو ایمن‌ترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستند

سامسونگ همواره در تلاش است تا کاربران گوشی‌های هوشمند خود را در برابر بدافزارها و عوامل مخرب، ایمن نگه دارد. به همین دلیل سامسونگ یکی از برترین شرکت‌های پشتیبانی‌کننده در زمینه انتشار پچ‌‌های امنیتی به‌شمار می‌رود.اما این موضوع تنها بخش کوچکی از...

سامسونگ همواره در تلاش است تا کاربران گوشی‌های هوشمند خود را در برابر بدافزارها و عوامل مخرب، ایمن نگه دارد. به همین دلیل سامسونگ یکی از برترین شرکت‌های پشتیبانی‌کننده در زمینه انتشار پچ‌‌های امنیتی به‌شمار می‌رود.

اما این موضوع تنها بخش کوچکی از واقعیت است و غول کره‌ای اخیرا با انتشار یک پست وبلاگی به دلایل اهمیت مقوله امنیت اشاره نموده و مدعی شده که گوشی‌های میان‌رده جدید گلکسی A34 و گلکسی A54 احتمالا ایمن‌ترین دستگاه‌های موبایلی در رده قیمتی خود محسوب می‌شوند.

سامسونگ با تلاش‌های خود در راستای افزایش آگاهی از بدافزارها و سایر مسائل امنیتی، به توضیح کمترین و بدترین اتفاقات ممکن برای دستگاه‌های ناامن پرداخته است. به گفته غول کره‌ای، کمترین اتفاق ممکن برای یک گوشی ناامن این است که کاربران در تمامی بخش‌های گجت خود از جمله گالری، اپ استور، تم، دانلود منیجر و اعلان‌ها شاهد نمایش تبلیغات باشند.

در بدترین حالت ممکن نیز گوشی‌های فاقد امنیت کافی در معرض حملات فیشینگ، هکرها و بدافزارها قرار خواهند داشت. بعلاوه چنان‌چه کاربر، گوشی خود را گم کند؛ در این‌صورت اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری و داده‌های وی در معرض خطر سرقت قرار می‌گیرند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که سامسونگ در گوشی‌های گلکسی A34 و گلکسی A54 خود از چه راهکارهای امنیتی بهره گرفته است؟ این شرکت به منظور اطمینان از بهره‌مندی کاربران دستگاه‌های گلکسی از امنیت فوق‌العاده برای مدت زمانی طولانی پس از خریداری گجت‌ها، پچ‌های امنیتی 5 ساله را در اختیار آنها قرار می‌دهد. بعلاوه سامسونگ 4 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و دوره ضمانت 2 ساله را برای دستگاه‌های گلکسی A34 و گلکسی A54 در نظر گرفته است. کمپانی کره‌ای از این موضوع تحت عنوان “هت‌تریک سه‌گانه 2+4+5” یاد کرده است.

سامسونگ فراتر از پشتیبانی فریم‌ور فوق‌العاده خود، تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های امنیتی را نیز توسعه داده است. این امکانات برای گوشی‌های گلکسی A34 و گلکسی A54 حول 5 محور کلیدی ارائه شده‌اند:

  • پوشه امن (Secure Folder): یک پوشه خصوصی است که کاربران می‌توانند تصاویر و فایل‌های شخصی خود را در آن ذخیره نمایند. بدین‌ترتیب افراد ناشناس حتی در صورت دسترسی به گوشی نیز قادر به مشاهده این فایل‌ها نخواهند بود.
  • اشتراک‌گذاری خصوصی (Private Share): یک سیستم اشتراک‌گذاری فایل است که به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌های فقط خواندنی را به اشتراک گذاشته؛ تصاویر اسکرین‌شات را مسدود کرده و تاریخ‌های انقضاء مورد نظر خود را تعیین نمایند.
  • تماس هوشمند (Smart Call): یک راهکار امنیتی است که مخاطبان اسپم یا کلاهبردار را حتی پیش از پاسخگویی کاربران به تماس، شناسایی می‌کند.
  • محافظت از دستگاه (Device Protection): اسکنر ضد ویروس و ضد بدافزار داخلی که توسط شرکت مک‌آفی طراحی شده است.
  • حالت نگهداری (Maintenance Mode): ویژگی هوشمندی که سال گذشته ارائه شده و به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان تعمیر گوشی، اطلاعات شخصی خود را قفل کنند.

همچنین امسال سامسونگ از مشخصه Message Guard رونمایی کرد. اما این ویژگی به‌همراه رابط کاربری One UI 5.1 برای سری گلکسی S23 ارائه شده و هنوز برای گوشی‌های گلکسی A23 یا گلکسی A54 قابل دسترس نیست. با این‌حال سامسونگ قصد دارد تا از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده خود این قابلیت را برای سایر گوشی‌های گلکسی نیز عرضه نماید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: در مقابل حملات سایبری چه اقداماتی انجام دهیم؟