به نظر شما محبوب ترین تولیدکننده تبلت کدام است؟ سامسونگ یا اپل


به نظر شما محبوب ترین تولیدکننده تبلت کدام است؟ سامسونگ یا اپل

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از بازار جهانی تبلت، شرکت اپل توانسته در سه ماهه اول سال 2023 فروش بالایی را به ثبت برساند و مثل همیشه به عنوان محبوب‌ترین برند تولیدکننده تبلت شناخته شود. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی گزارش مالی...

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از بازار جهانی تبلت، شرکت اپل توانسته در سه ماهه اول سال 2023 فروش بالایی را به ثبت برساند و مثل همیشه به عنوان محبوب‌ترین برند تولیدکننده تبلت شناخته شود. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی گزارش مالی منتشر شده از بازار تبلت می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر رقابت صنعت لوازم الکترونیکی بسیار شدید است. بسیاری از برندها مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و اوپو به شدت در حال رقابت برای دستیابی به کاربران بیشتر برای گوشی های هوشمند و محصولات مشابه خود هستند.

شرکت بین المللی داده (IDC) که به طور مکرر گزارش‌هایی برای سنجش رقابت بازار تهیه و منتشر می‌کند، اخیرا گزارشی از فروش جهانی تبلت ها در سه ماهه اول سال 2023 منتشر کرده است. بر این اساس، اپل بار دیگر سامسونگ را در این رقابت پشت سر گذاشته است و همچنان محبوب ترین تبلت های جهان را تولید می‌کند.

 محبوب ترین برند تبلت

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

افت فروش شدید تبلت در بازار جهانی

به گزارش IDC، فروش تبلت در سرتاسر جهان در سه ماهه اول سال 2023 کاهش قابل توجه 19.1 درصدی را نسبت به سه ماهه اول سال گذشته تجربه کرده است. در حال حاضر میزان فروش تبلت در بازارهای جهانی به میزانی که پیش از شیوع کرونا بود بازگشته است. 30.7 میلیون دستگاه فروش رفته در سه ماه اخیر بسیار به 30.1 میلیون دستگاهی که در سه ماهه اول 2019 یا 31.6 میلیون دستگاهی که در سه ماهه اول 2018 فروش رفته بود شبیه است.

 افت فروش جهانی تبلت

همه شرکت‌های سازنده تبلت در سه ماهه اول 2023 افت فروش را تجربه کرده‌اند. اپل و سامسونگ تسلط خود را حفظ کردند و نزدیک به 58 درصد از بازار تبلت ها را به خود اختصاص داده‌اند.

هواوی به رتبه سوم صعود کرد و لنوو و آمازون به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند. دلیل این کاهش شدید نیز کاملاً مشخص است؛ به عبارتی می‌توان گفت بالاخره به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته‌ایم.

با کاهش روندهایی مانند کار در خانه و آموزش آنلاین، تقاضای مصرف کنندگان برای تبلت و گوشی نیز تا حدودی کاهش یافته است. دلیل دیگر افت بازار تبلت، افزایش تورم و مشکلات اقتصادی در سراسر جهان است. با این وجود، کارشناسان همچنان به آینده بازار تبلت امیدوار هستند.

بازار جهانی تبلت

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

نظر شما در مورد افت بازار جهانی تبلت در سه ماه اخیر چیست؟ آیا بخش اقتصادی بحران کرونا بالاخره برطرف شده است یا خیر؟



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کمپین «اسنپ‌پرو همه‌ش سوده!» در 4 شهر بزرگ ایران: بیش از 80 درصد تخفیف