ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره به دست مهندسین ایرانی


ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره  به دست مهندسین ایرانی

مدیر عامل راه‌آهن از ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره بر روی اروندرود به دست مهندسان ایرانی خبر داد.

ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره  به دست مهندسین ایرانی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از صدا و سیما، سید میعاد صالحی با اشاره به تفاهم با دولت عراق در خصوص خط ریلی شلمچه- بصره گفت: اتصال ریلی ایران و عراق یا همان پروژه ریلی شلمچه بصره، پروژه‌ای راهبردی است که پیچیدگی‌ها و موانع فراوان سیاسی، اقتصادی و اجرایی دارد، اما با رفت و آمدها، جلسات داخلی در سطوح متوسط و بالای مدیریتی کشور، گفتگوهای پی در پی با مقامات عراقی و البته بازدیدهای متعدد میدانی، بحمدالله و با مدد حضرت سیدالشهدا (ع) گره‌های چندساله این پروژه یکی یکی در حال باز شدن هستند.

وی افزود: تفاهم بر برنامه اجرایی دارای جزئیات مکانی و زمانی، از اتفاقات مهم سفر اخیر به شلمچه و سپس بصره بود. پیرو توافق ماه گذشته آقای دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل عراق، دیشب نیز جلسه مفصلی با مقامات راه آهن عراق در کنسولگری ایران در بصره داشتیم.

به گفته صالحی، طبق تفاهمی که حوالی ۲ بامداد و پس از جلسه حدوداً ۶ ساعته با مدیرعامل راه آهن عراق به امضا رساندیم، تحویل زمین جهت مین روبی و همچنین مطالعات پل بر روی اروند رود ان‌شاءالله به زودی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: نقشه مسیر عبور این خط ریلی نیز مورد توافق نهایی و امضای معاونین فنی دوطرف قرار گرفت که اتفاق مهمی جهت شروع عملیات اجرایی بود.

وی افزود: پل بزرگ و متحرک این مسیر ریلی نیز توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط‌العرب) احداث خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اقدام حقوقی سازمان بورس علیه شرکت‌های متخلف در عمل به تعهدات