کاهش چشمگیر نقدهای مثبت آیفون 14 در مقایسه‌ با نسل‌های قبل


نتایج مطالعه‌ی PerfectRec نشان از کاهش ۸ درصدی رضایت خریداران آیفون ۱۴ در مقایسه با آیفون ۱۳ دارد. به‌ نظر شما کاربران آیفون ۱۴ چه احساسی نسبت‌ به گوشی هوشمند خود دارند؟ درحالی‌که فروش آیفون همچنان با قدرت ادامه دارد، اما داد‌ه‌های جدید نشان...

نتایج مطالعه‌ی PerfectRec نشان از کاهش ۸ درصدی رضایت خریداران آیفون ۱۴ در مقایسه با آیفون ۱۳ دارد.
به‌ نظر شما کاربران آیفون ۱۴ چه احساسی نسبت‌ به گوشی هوشمند خود دارند؟ درحالی‌که فروش آیفون همچنان با قدرت ادامه دارد، اما داد‌ه‌های جدید نشان می‌دهد میزان رضایت افراد از این گوشی‌ها طی سال گذشته به کمترین حد خود رسیده است.
مطالعه‌ی PerfectRec داده‌های بیش‌ از ۶۰۰ هزار نقد منتشرشده از طرف کاربران آیفون ۱۴ و سایر مدل‌های گوشی‌های اپل را مورد ارزیابی قرار داده است. درحالی‌که داده‌های مذکور احتمالاً شامل نقدهای اشتباه نیز می‌شود، اما این حجم بزرگ از نمونه‌ها، احتمالاً دیدگاه خوبی درمورد احساسات کاربران آیفون ارائه می‌دهد.
اپل در گزارش درآمد سه‌ماهه ی مالی دوم خود اعلام کرد رضایت مشتریانش از سری آیفون ۱۴ به ۹۹ درصد می‌رسد که این مورد با نظرات کاربران تفاوت دارد.
نسخه‌ی پایه آیفون معمولاً پرفروش‌ترین مدل گوشی‌های اپل است و بیشترین نظرات کاربران برای این محصول ثبت می‌شود. همچنین امتیاز کاربران به مدل پایه آیفون از نسل پنجم این گوشی تا آیفون ۱۳ به‌طور پیوسته از ۶۵ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است.
رضایت کاربران از آیفون ۱۴ کاهش یافته است
اگرچه بالاترین میزان رضایت کاربران از آیفون ۱۳ بود (۸۰ درصد) اما این رقم برای آیفون ۱۴ به ۷۲ درصد رسیده است که کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
آیفون ۱۴ پرو با رضایت ۷۶ درصدی امتیاز بالاتری نسبت‌ به سایر اعضای پرچم‌داران ۲۰۲۳ اپل داشت اما نسبت‌ به آیفون ۱۳ پرو با سطح رضایت ۸۴ درصدی، همچنان شاهد کاهش ۸ درصدی سطح رضایت خریداران بوده است.
در همین‌ حال، آیفون ۱۴ پرو مکس با کاهش ۶ درصدی نسبت‌ به آیفون ۱۳ پرو مکس از ۸۶ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.
بیشتر بودن سطح رضایت کاربران از مدل‌های پرو آیفون با نتایج مطالعات اخیر مطابقت دارد زیرا این مطالعات نشان می‌دهد مدل پرو آیفون ۱۴، نسبت‌ به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس فروش بیشتری دارند.
کمترین سطح رضایت کاربران از گوشی‌های اپل به آیفون 5C برمی‌گردد که رقم ۶۴ درصد را به‌ خود اختصاص داده است. از طرفی آیفون ۱۳ پرو مکس با رضایت ۸۶ درصدی، محبوب‌ترین مدل گوشی‌های هوشمند غول فناوری اهل کوپرتینو محسوب می‌شود.
چرا سطح رضایت خریداران از آیفون ۱۴ کاهش یافته است؟
اپل طی ۱۲ سال گذشته گوشی‌های خود را به‌طور مداوم بهبود داده است و این موضوع افراد بیشتری را به خرید آیفون ترغیب می‌کند. از طرف دیگر، تورم شهرت می‌تواند دلیل دیگری برای افزایش سالانه‌ی سطح رضایت خریداران از آیفون بوده باشد.
9to5Mac می‌نویسد، روند تورم شهرت را اولین‌ بار جو گلدن در بازارهای آنلاین شناسایی کرد. او مدیر عامل PerfectRec است و نشان می‌دهد عادت‌های امتیازدهی کاربران به محصولات در برنامه‌هایی مثل Airbnb، اوبر و Etsy در امتیازدهی آن‌ها روی محصولات دیگر تأثیر دارد.
PerfectRec می‌گوید: «به‌نظر ما اتفاقی که برای آیفون ۱۴ افتاد این است که میزان پیشرفت آن با انتظارات مشتریان مطابقت نداشت. ویژگی‌های جدید و ضروری بزرگی به این گوشی اضافه نشد و خریداران بهبود تدریجی آن را ارزشمند نمی‌دانند و بنابراین سطح رضایت آن‌ها از جدیدترین نسل آیفون کاهش یافته است.»

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امکانات پولی ChatGpt رایگان شد!