بورل با اظهارات خود جهان را به جنگ هسته ای سوق می‌دهد


بورل با اظهارات خود جهان را به جنگ هسته ای سوق می‌دهد

مادورو: دیپلماسی برای گفتگو، نزدیک شدن مواضع به یکدیگر، تفاهم و جستجوی صلح لازم است، اما بورل دائماً با اینگونه اظهارات خود آتش را داغ‌تر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت که بورل با اظهارات خود جهان را به جنگ هسته ای سوق می دهد.
وی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت:" جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، تنش فزاینده درگیری در اطراف اوکراین را تحریک می کند و می تواند جهان را به جنگ هسته ای بکشاند".
بورل پیشتر گفته بود که بیشتر خود را به عنوان وزیر دفاع اتحادیه اروپا احساس می کند و نه ریاست دیپلماسی اتحادیه اروپا. وی همچنین خاطرنشان کرد که در اوکراین هیچگونه شرایطی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه وجود ندارد.
مادورو در ادامه افزود: " جای تأسف است که نماینده دموکراسی اروپایی به عنوان حامی جنگ صحبت می کند. دیپلماسی برای گفتگو، نزدیک شدن مواضع به یکدیگر، تفاهم و جستجوی صلح لازم است، اما بورل دائماً با اینگونه اظهارات خود آتش را داغ‌تر می کند.
بورل ما را به یک جنگ هسته ای خواهد کشاند و همه اینها به خاطر ذهنیت اوست که از جنگ طرفداری می کند. جنگ به اندازه کافی وجود دارد. ونزوئلا از ابتکارات چین و برزیل برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای درگیری اوکراین حمایت می کند".
پیش از این، چین گانگ، وزیر امور خارجه چین از آمادگی طرف چینی برای کمک به حل و فصل بحران اوکراین خبر داده بود. وی تاکید کرد که پکن قصد دارد به طور مداوم به ترویج مذاکرات صلح بپردازد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


20 متن و پیام تبریک تولد پسرم