کرملین از آمادگی پوتین برای گفتگو در مورد اوکراین خبر داد


کرملین از آمادگی پوتین برای گفتگو در مورد اوکراین خبر داد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، رویس جمهور روسیه آماده تماس در مورد وضعیت اوکراین است، او گفت و گوی سازنده ای با هیئت آفریقایی داشت و این گفتگو ادامه خواهد داشت، اما سوال این است که این گفتگو در چارچوب موضعی که رژیم اوکراین اتخاذ کرده است، موثر است یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:" شما می بینید که رئیس جمهور پوتین آماده گفت و گو است، او برای تماس های این قبیل آماده است، گفت و گوی بسیار سازنده ای در روز شنبه با هیئت آفریقایی انجام شد و این گفتگو ادامه خواهد داشت، طرف دیگر مسئله تاثیر بالقوه چنین گفتگوها است. تاثیر گفتگو در زمینه آن موقعیت و پیشینه آن موضعی که رژیم کی یف در حال حاضر به خود گرفته است".
پسکوف افزود: "فعلا به سختی می شود در مورد حداقل یک زمینه پایدار برای چنین مذاکرات نهایی صحبت کنیم."
اوایل یکشنبه، هیئتی از رهبران آفریقایی شامل رئیس جمهور آفریقای جنوبی سیریل رامافوزا، رئیس جمهور سنگال ماکی سال، رئیس جمهور کومور. عثمان غزالی و هاکاینده هیچیلما رئیس جمهور زامبیا برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد این کشور شدند. ابتکار آفریقا برای حل بحران اوکراین ارائه شد که شامل ده نکته است. آنها به تضمین های امنیتی، آزادی ارسال غلات از طریق دریای سیاه، آزادی اسیران جنگی و شروع زودهنگام مذاکرات مربوط می شوند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزارت خارجه روسیه از اشغال غزه توسط اسرائیل انتقاد کرد