تولید کدام خودروهای داخلی متوقف شده است؟ + آمار تولید داخلی در سه ماهه اول سال 1402


تولید کدام خودروهای داخلی متوقف شده است؟ + آمار تولید داخلی در سه ماهه اول سال 1402

با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار تولید تجمعی سه ماهه نخست سال 1402 تولیدکنندگان خودرو داخلی منتشر شده است. در این مدت زمانی که از ابتدای سال تا پایان خرداد به طول انجامیده، تقریباً 325 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید...

با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار تولید تجمعی سه ماهه نخست سال 1402 تولیدکنندگان خودرو داخلی منتشر شده است. در این مدت زمانی که از ابتدای سال تا پایان خرداد به طول انجامیده، تقریباً 325 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است. از این تعداد، حدود 277 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده است که به تنهایی حدود 85.2 درصد از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

توقف تولید برخی از خودروهای ایران خودرو

در خردادماه امسال، شرکت ایران خودرو مجموعه‌ای از مدل‌های خودرو را از خط تولید خارج کرده است. این مدل‌ها عبارتند از:

1. پژو 405 دوگانه سوز

2. سورن ELX

3. رانا با گیربکس 6 دنده

4. پارس معمولی

5. پژو 206 دستی پاناروما

6. پژو 206 تیپ 2

7. دنا

8. رانا

توقف تولید در شرکت سایپا

همچنین، تولید شرکت سایپا نیز در مجموعه‌های دیگری در خردادماه متوقف شده است. در این مدت زمانی، تولید مدل‌های ساینا دستی و تیبا 2 نیز متوقف شده است.

رشد در تولید ون، مینی‌بوس و اتوبوس

در سه ماهه نخست سال جاری، حدود 800 دستگاه ون تولید شده است، که نشان‌دهنده رشد 117 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است. علاوه بر این، تقریباً 580 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس نیز در این بازه زمانی تولید شده است که نشان‌دهنده رشد 16 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی