با بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید!


با بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید!

در این نوشته قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره‌ی صرافی نوبیتکس را برای افرادی که قصد ورود به نوبیتکس دارند ارائه کنیم. این صرافی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ به منظور ارائه‌ی خدمات در حوزه بازار مالی کریپتوکارنسی...

در این نوشته قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره‌ی صرافی نوبیتکس را برای افرادی که قصد ورود به نوبیتکس دارند ارائه کنیم. این صرافی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ به منظور ارائه‌ی خدمات در حوزه بازار مالی کریپتوکارنسی به کاربران ایرانی آغاز کرد. در حال حاضر نوبیتکس بسیار با بازار‌های جهانی هماهنگ شده و یکی از صرافی‌های پیشرو در این زمینه در بین صرافی‌های ایرانی به شمار می‌آید. حجم معاملات بسیار بالا و نسخه‌ی آزمایشی این صرافی از بارزترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

4ل

نوبیتکس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

نوبیتکس یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده و در حال حاضر امکان خرید و فروش ۶۳ توکن در آن وجود دارد. این صرافی دارای اپلیکیشن و کیف پول اختصاصی خود بوده و کاربران بدون احراز هویت امکان برداشت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان را دارند. کاربران این صرافی امکان انجام معاملات بر اساس سیستم همتا به همتا یا P2P را داشته و علاوه بر آن بسیاری از ویژگی‌های مورد نیاز برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال را دارد. ویژگی‌هایی که قبل از ورود به نوبیتکس یا هر صرافی دیگر بهتر است به آن‌ها توجه کرد عبارت‌اند از:

امنیت و اعتبار

اعتبار یک صرافی را می‌توان از طریق سوابق فعالیت آن، حجم معاملات روزانه و مجوزهای قانونی آن مورد بررسی قرار داد. بر همین اساس پیش از ورود به نوبیتکس بهتر است بدانید که این صرافی از سیستم همتا به همتا برای انجام معاملات استفاده می‌کند و در ضمن حدود ۶ سال سابقه فعالیت در این بازار را دارد. در این مدت هیچگونه گزارشی مبنی بر کلاهبرداری و یا پولشویی از این صرافی منتشر نشده و بالاترین حجم معاملاتی روزانه را در بین تمامی صرافی‌های داخلی دارد. همچنین نوبیتکس دارای گواهی دانش بنیان نوپا نوع دوم از پارک علم و فناوری کشور است.

نوبیتکس با استفاده از سیستم احراز هویت دو عاملی گوگل استفاده کرده است که باعث گردیده پیش از ورود به صرافی و یا جهت انجام تراکنش حتما این کد مربوط به Google authenticator را وارد کرده و سپس موفق به انجام عملیات مورد نظر شوید. بنابراین می‌توان گفت که نوبیتکس به لحاظ امنیتی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

کارمزد معاملات

کسانی که علاقه‌مند به ورود به نوبیتکس هستند بهتر است بدانند که کارمزد معاملاتی دریافتی از طرف صرافی بر اساس درصد از کل مبلغ قابل معامله محاسبه می‌شود و هر چه میزان حجم معاملات بالاتر می‌رود این درصد کمتر می‌شود. حداکثر میزان کارمزد دریافتی ۰.۳۵ درصد است که برای مجموع معاملات زیر ۱۰ میلیون تومان در طی ۳۰ روز محاسبه می‌شود و چنانچه جمع مبلغ معاملات بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باشد کارمزد به ۰.۳ درصد کاهش می‌یابد. به همین منوال کارمزد محاسبه شده برای مجموع معاملات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ۰.۲۵ درصد و برای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ۰.۲ درصد در طی ۳۰ روز محاسبه می‌شود.

سطوح کاربری در نوبیتکس

سطح ۱

در این سطح تنها نیاز به ثبت موبایل، ایمیل، کد ملی و اطلاعات حساب بانکی است. پس از دریافت تاییدیه کاربران این سطح امکان واریز و مبادله رمز ارزها را به صورت نامحدود به دست خواهند آورد. امکان واریز روزانه حداکثر ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر برداشت رمز ارز به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و برداشت ریالی تا ۲۰ میلیون تومان در این سطح وجود دارد. سقف مجموع برداشت ماهانه در این حساب نیز ۱.۵ میلیارد تومان است.

سطح ۲

در این سطح کاربران می‌بایست علاوه بر موارد مورد نیاز در سطح ۱ یک عکس سلفی به همراه کارت ملی و همچنین یک تلفن ثابت نیز ارائه کنند. پس از دریافت تاییدیه واریز ریالی در سبکه‌ی شتابی تا ۵۰ میلیون تومان از هر کارت بانکی و مجموع کارت‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در هر روز افزایش یافته و کاربران می‌توانند حداکثر تا ۳۰۰ میلیون تومان برداشت ریالی و تا ۲۰۰ میلیون تومان برداشت رمز ارز در هر روز داشته باشند. سقف برداشت ماهانه نیز مجموعا ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

.IRPP_minimalist .IRPP_minimalist:active, .IRPP_minimalist:hover .IRPP_minimalist .IRPP_minimalist .ctaText .IRPP_minimalist .postTitle .IRPP_minimalist:hover .postTitle

سطح ۳

برای قرار گرفتن در این سطح نیاز است که حداقل ۱ ماه از فعالیت در سطح ۲ گذشته باشد و حداقل مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به حساب واریز کرده باشید. همچنین حداقل ۲.۵ میلیارد تومان در مدت ۳۰ روز گذشته برداشت ریالی از حساب وجود داشته باشد که پس از آن درخواست ارتقا سطح کاربری را ثبت کنید. در این سطح سقف برداشت روزانه به ۱ میلیارد تومان و در ۳۰ روز به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

پشتیبانی از کاربران

پشتیبانی سریع و قوی یکی از مهمترین ویژگی‌های یک صرافی خوب است که با ورود به نوبیتکس می‌توانید از طریق ثبت تیکت، چت آنلاین و تماس تلفنی با تیم پشتیبانی این صرافی ارتباط برقرار کرده و از حمایت‌های ان‌ها برخوردار شوید.

5ل

بازار آزمایشی

یکی دیگر از امکاناتی که کاربران با ورود به نوبیتکس می‌توانند از آن بهره‌مند شوند وجود بازار دمو یا آزمایشی است که به وسیله آن و بدون هیچگونه ریسکی مبلغی به صورت غیر واقعی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که می‌توانند با آن معاملاتی را به صورت غیر واقعی انجام دهند؛ اما نه تنها هیچ سودی عاید کاربران نمی‌شود بلکه هیچ ضرری هم متحمل نخواهند شد. این امکان راهی برای امتحان استرتژی‌های مختلف پیش از ورود به بازار است.

بازار اصلی و حرفه‌ای

کاربران نوبیتکس قادر خواهند بود به دو شکل ریالی و یا دلاری معاملات خود را انجام دهند. بر همین اساس در بازار حرفه‌ای معاملات به وسیله تتر صورت می‌گیرد اما در بازار اصلی جهت انجام معامله می‌بایست از ریال استفاده کرده و قیمت‌ها را بر اساس ریال مشاهده می‌کنید.

امکان فروش تعهدی نوبیتکس

فروش تعهدی در صرافی نوبیتکس یکی از امکاناتی است که به معامله گران این امکان را می‌دهد که از بازار‌های نزولی و در جهت فروش نیز بتوانند سود دریافت کنند. به همین منظور بعد از ورود به نوبیتکس می‌بایست در بخش بازار وارد قسمت فروش تعهدی شده و با پذیرفتن شرایط و قوانین مربوطه به تعدادی سوال درباره فروش تعهدی برای اولین بار قادر به انجام معاملات فروش تعهدی شوید.

ثبت نام در صرافی نوبیتکس

برای ورود به نوبیتکس نیاز است که وارد سایت این صرافی شده و در آن ثبت نام انجام دهید. به همین منظور بعد از ورود به سایت نوبیتکس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و تیک مربوط به پذیرفتن قوانین و مقررات را زده و بر روی گزینه‌ی ثبت نام کلیک می‌کنید. به این ترتیب یک حساب کاربری برای شما فعال شده که در ادامه می‌توانید سطح کاربری خود را ارتقا دهید.

برای این کار روی گزینه‌ی شروع فرآیند احراز هویت کلیک کرده و کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد کرده و در مرحله‌ی بعد شماره‌ی تلفن همراه خود وارد کرده و با فشردن دکمه‌ی ارسال کد یک کد برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن وارد مرحله‌ی بعدی احراز هویت خواهید شد. در مرحله‌ی بعد اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات فردی از شما خواسته می‌شود که با تکمیل آن‌ها احراز هویت صورت گرفته و برای مرحله‌ی تاییدیه فرستاده می‌شود.

سخن پایانی

همانطوری که می‌دانید به دلیل وجود تحریم‌های جهانی علیه ایران بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی یا به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند و یا اگر خدمات هم ارائه دهند، به دلیل وجود احتمال تغییر سیاست‌های داخلی صرافی‌ها ممکن است حساب افراد در معرض مسدودیت قرار بگیرند. بنابراین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند نوبیتکس از این بابت بدون ریسک بوده و خطر مسدودیت حساب وجود نخواهد داشت. در این نوشته متوجه شدیم که با ورود به نوبیتکس می‌توانیم از خدمات متعدد این صرافی که بسیار مشابه بسیاری از صرزافی‌های دیگر جهان است استفاده کرده و در ضمن امنیت دارایی‌های خود را حفظ کنیم.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت طلا 18 عیار/750، امروز 13 خرداد 1403