تنها دایناسور زنده در کره زمین/ فیلم


تنها دایناسور زنده در کره زمین/ فیلم

لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یک نوع پرنده لک‌لک‌مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می زند که تنها بین ۳۳۰۰ تا ۵۳۰۰ لک لک نیل بزرگسال در جهان باقی مانده است و جمعیت آن‌ها در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این پرنده غول‌پیکر به احتمال زیاد بازمانده از دوران دایناسورها است. پرنده‌ای بسیار بزرگ و چپاول‌گر که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارد. لک لک نیل پرنده بسیار بزرگی است به طوری که ارتفاع پرنده بالغ از ۱۱۵ تا ۱۵۰ سانتی متر،طول آن از ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر ،عرض بالها از ۲۳۰ تا ۲۶۰ سانتی متر و وزن آن از ۴ تا ۷ کیلو گرم است.

تنها دایناسور زنده در کره زمین/ فیلم

پرندگان از نسل دایناسورها هستند

تیمی از محققان طی مطالعات جدید خود به بررسی نحوه استفاده از پنجه و دم دایناسورها پرداختند. این یافته ها ممکن است به بهبود درک ما از رفتار و سبک زندگی خویشاوندان منقرض شده پرندگان امروزی، از جمله توانایی های چنگ زدن و شکار آن ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین مدل فورد کمی‌ گران‌تر از دنا!/ عکس

درخشش عجیب آب دریا خبرساز شد/ عکس

داده‌های جدید پژوهشگران در مورد شکل انگشتان پنجه و فلس ‌های پاهای تروپودهای پرنده اولیه، گروهی از دایناسورهای سه انگشتی که شامل تیرانوسوروس رکس، ولوسیراپتور و پرندگان می شدند، نشان می دهد پرندگان از نسل دایناسورها هستند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791016

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری افتتاحیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل