رئیس جمهور آفریقای جنوبی دستگیری پوتین را برابر با اعلام جنگ به روسیه دانست


رئیس جمهور آفریقای جنوبی دستگیری پوتین را برابر با اعلام جنگ به روسیه دانست

رسانه: رئس جمهور آفریقای جنوبی دستگیری پوتین در نشست سران بریکس را با اعلام جنگ به روسیه مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی رسانه ها باشاره به شهادت هایی که سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دادگاه داده است، اعلام می کنند که وی به ادعای ایشان دستگیری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیبه در نشست سران برکیس به درخواست دادگاه بین المللی جنایی را با اعلام جنگ به روسیه مقایسه نموده است.
پرتال News24 محتوای شهادت رامافوسا را اینگونه نقل می نماید: " اعمال اختیارات داده شده به دولت برای اعلام جنگ به روسیه بواسطه دستگیری رئیس جمهور پوتین، بی پروا، برخلاف قانون اساسی و غیرقانونی است".
به گفته رسانه ها، رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرده است که "ورود به جنگ" با روسیه با قانون اساسی آفریقای جنوبی در تضاد می باشد.
به گفته این پرتال، رامافوسا تاکید کرده است: "متحمل شدن خطر ورود به جنگ با روسیه با قانون اساسی ما همخوانی ندارد. من تعهداتی را بر مبنای قانون اساسی دارم تا از حاکمیت ملی، صلح و امنیت جمهوری محافظت کرده و همچنین حقوق مردم این جمهوری برای زندگی، امنیت و محافظت شدن را در بین سایر حقوق در کتاب حقوق رعایت کرده، محترم شمرده و آنها را تشویق نمایم".
خبرگزاری بلومبرگ سخنان رامافوسا را اینگونه نقل می نماید: "روسیه به وضوح اعلام کرده است که دستگیری ولادیمیر پوتین اعلام جنگ به فدراسیون روسیه خواهد بود.... خود دادگاه بین المللی جنایی در خصوص تهدید هسته ای از جانب روسیه بعد از صدور این حکم دستگیری ابراز نگرانی کرده است. آفریقای جنوبی حق اعلام و یا اجرای جنگ با روسیه را ندارد و آنرا نمی خواهد".
به گفته پرتال News24، رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ظاهر معتقد بوده است که شهادت های داده شده توسط وی در دادگاه می بایست بشدت محرمانه بمانند، این در حالیست که اندکی بعد دادگاه تصمیم گرفت که لازم است که این اطلاعات منتشر گردند. این در حالیست که در بیانیه دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی از انتشار این شهادت ها حمایت شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم زیباترین دختران ایرانی ! / هم جذاب ترین هم خوش اندام ترین !