شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

رکنا اقتصادی: وضعیت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه تا چهارشنبه را در این خبر ببینید.

به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

بازگشت رنگ سبز به تابلوی معاملات بورس امروز + جدول

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس اوراق بهادار امروز تهران

بازار سرمایه امروز با رشد بسیار اندک کار خود را آغاز کرد و در کانال دو میلیون و 99 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را (روز یکشنبه تعطیل بود) با رشد اندک و بلاتکلیف آغاز کرد.

شاخص کل بورس امروز چهارشنبه 5 مهر ماه 1402، اوراق بهادار با رشد 1 هزار و 642 واحدی به 2 میلیون و 99 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌ وزن امروز سبز شد و با رشد یک هزار و 904 واحدی در ارتفاع 719 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 5 نماد وبملت، تاپیکو، حکشتی، شپنا و ونوین بیشترین اثر منفی و نمادهای فولاد و کگل بیشترین اثر مثبت را بر بورس گذاشتند.

کاهش سرعت خروج پول حقیقی‌ ها از معدود نشانه‌ های مثبت این روزهای تالار شیشه‌ ای است. از سوی دیگر در صورتی که چالش تازه بازار که خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است، به نفع سهامداران پشت سر گذاشته شود، می‌ توان انتظار بازگشت رنگ سبز را به تابلوی معاملات داشت.

شاخص کل بورس امروز هم با افت آغاز به کار کرد + نمادها

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

شاخص کل بورس امروز اوراق بهادار تهران

بازار سرمایه همچنان نزولی پیش می رود به طوری که امروز سه شنبه نیز با افت نسبی آغاز به کار کرد.

بازار سهام سومین روز کاری هفته را (روز یکشنبه تعطیل بود) همانند ماه های اخیر، همچنان در مدار نزولی آغاز کرد.

شاخص کل بورس امروز سه شنبه 4 مهر ماه 1402، اوراق بهادار با ریزشی یک هزار و 508 واحدی به 2 میلیون و 99 هزار واحد رسید و به نظر می رسد در آستانه از دست دادن کانال دو میلیون واحد قرار دارد.

شاخص کل هم‌ وزن اما سبز شد و با رشد یک هزار و 435 واحدی در ارتفاع 718 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 5 نماد فملی، فولاد، کگل، خودرو و شنبدر بیشترین اثر منفی و نمادهای وتجارت و تشاهد بیشترین اثر مثبت را بر بورس گذاشتند.

ریزش بیش از 8 هزار واحدی شاخص کل بورس امروز + نمادها

نقشه بورس امروز

بورس اوراق بهادار تهران

بازار سرمایه همچنان نزولی پیش می رود به طوری که امروز دوشنبه نیز ارزش معاملات عدد پایینی از خود ثبت کرد.

بازار سهام دومین روز کاری هفته را (روز یکشنبه تعطیل بود) همانند ماه های اخیر، همچنان در مدار نزولی قرار دارد و کاهش روز افزون ارزش معاملات نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بازار سهام دارد.

شاخص کل بورس امروز دوشنبه 3 مهر ماه 1402، اوراق بهادار با ریزشی 8 هزار و 822 واحدی به 2 میلیون و 109 هزار واحد رسید، همچنین نیز شاخص کل هم‌ وزن نیز با ریزشی 2 هزار و 329 واحدی به ارتفاع 719 هزار واحد رسید.

گفتنی است 7 نماد فملی، شستا، شبندر، شپنا، شتران، فولاد و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر بورس گذاشتند.

گزارش بورس 1 مهر

بازار سرمایه همچنان بی روند دنبال می شود به طوری که امروز نیز ارزش معاملات عدد پایینی از خود ثبت کرد.

بازار سهام اولین روز کاری هفته را همانند دو سه ماهه اخیر، همچنان در مدار نزولی قرار دارد و کاهش روز افزون ارزش معاملات نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بازار سهام دارد. البته ساعات انتهایی بازار توجهات به سمت گروه قطعاتی بیشتر بود و بیش از نیمی از سهام این گروه با افزایش تقاضا روبرو شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 3 هزار واحدی به 2 میلیون و 118 هزار واحد رسید، همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی جزئی به ارتفاع 721 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «حکشتی»، «فارس» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «خاور» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شستا» و «حکشتی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نطرین»، «خاور» و «بمولد» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 1 مهر ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 150 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 176 نماد در محدوده مثبت و 238 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 173 نماد در محدوده مثبت و 147 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

افت شاخص بورس در آخرین روز کاری نیمه اول سال 1402 + نمادها

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس اوراق بهادار امروز تهران

امروز چهارشنبه آخرین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در نیمه اول سال 1402، شاخص کل بورس بی انگیزه آغاز به کار کرد.

بازار سهام امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه 1402 و آخرین روز کاری نیمه اول سال 1402 را با افت 6 هزار و 721 واحدی آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 121 هزار واحد قرار گرفت.شاخص کل هم وزن بورس نیز قرمز شد و با افت 480 واحدی در ارتفاع 721 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 7 نماد فولاد، شپنا، شستا، شتران، فملی، شبندر و وبملت بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

امروز چهارشنبه آخرین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در نیمه اول سال 1402 است. شاخص بورس تهران از ابتدای سال جاری تا به امروز حوالی 120 هزار واحدی رشد را به خود دیده است که حدود 7 درصد بازدهی برای شاخص محسوب می‌شود.

فعالان بازار معتقدند کنترل شاخص در طی ماه‌ های اخیر و تشدید بی‌ اعتمادی در بازار از عواملی است که مانع جذابیت بازار شده است و فعالیت در بازار سرمایه را به امری کسالت‌ آور تبدیل کرده است.

شاخص در طی ماه‌ های اخیر بدترین وضعیت را تجربه کرده است و سکوت ارزش معاملاتی نشان از بی‌ اعتمادی در بازار است. بازدهی سه سال اخیر شاخص نیز چنگی به دل نمی‌ زند.

بازار منتظر گزارش‌ های شش ماه شرکت‌ ها و همچنین در انتظار بودجه سال 1403 است.

افت شاخص کل بورس در پی کاهش قیمت دلار + نمادها

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس امروز سه شنبه 28 شهریور ماه با افت نسبی در ارتفاع دو میلیون و 131 هزار واحد قرار گرفت.
بازار سهام امروز سه شنبه 28 شهریور ماه 1402 و سومین روز کاری هفته (شنبه تعطیل بود) را با افت اندک 1/766 واحدی آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 131 هزار واحد قرار گرفت.در ادامه شاخص کل هم وزن بورس نیز قرمز شد و با افت 851 واحدی در ارتفاع 723 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 2 نماد فملی و فولاد بیشترین اثر مثبت و 5 نماد شپنا، وبملت، خودرو، شتران و خساپا بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

بازار سرمایه در روزهای اخیر حاکی از آن است که هنوز آمادگی صعود واقعی را ندارد. طی یک هفته اخیر به دنبال اخبار توافق و آزادی زندانیان و آزاد شدن پول های بلوکه شدن ایران، قیمت دلار کاهش یافت و باعث رکود و افت بازار سرمایه شد.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به پایان 6 ماهه ابتدایی سال، بازار در انتظار انتشار گزارش‌ های 6 ماهه است. با رشد سودآوری شرکت‌ ها، گزارش‌های 6 ماهه می‌ تواند به‌عنوان محرک مهمی برای بازار به شمار آید.

گزارش بورس امروز دوشنبه 27 شهریور 1402

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس امروز دوشنبه با رشد بسیار اندک در ارتفاع دو میلیون و 136 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام امروز دوشنبه 27 شهریور ماه 1402 و دومین روز کاری هفته (شنبه تعطیل بود) را با رشد اندک 500 واحدی آغاز و در ارتفاع دو میلیون و 136 هزار واحد قرار گرفت.

در ادامه شاخص کل هم وزن بورس با رشد خوبی آغاز کرد و با 2 هزار و 278 واحد صعود در ارتفاع 725 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 2 نماد شبندر و بترانس بیشترین اثر مثبت و 5 نماد فولاد، وبلمت، فملی، شپنا و شتران بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

از خبرهای مهم برای بورس امروز می توان به بهره برداری 5 مجمتع پتروشیمی تا پایان امسال، پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری نیرو و کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت انواع روغن نباتی است که تا حدودی انتظار می رود در روند بورس امروز اثرگذار باشد.

بورس اولین روز کاری هفته را مثبت آغاز کرد + نمادها

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس اوراق بهادار امروز تهران

بورس امروز یکشنبه با رشد بیش از 8 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 135 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام امروز یکشنبه 26 شهریور ماه 1402 و اولین روز کاری هفته (شنبه تعطیل بود) را سبز آغاز کرد و با رشد 8 هزار و 615 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 135 هزار واحد قرار گرفت.

در ادامه شاخص کل هم وزن بورس نیز با 3 هزار و 610 واحد صعود در ارتفاع 721 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است 5 نماد شپنا، شبندر، فولاد، شتران و شستا بیشترین اثر مثبت و دو نماد فارس و شیران بیشترین اثر منفی را بر بورس امروز گذاشتند.

خبر تبادل 5 تن از زندانیان آمریکایی در ازای آزادسازی 6 میلیارد از منابع ارزی بلوکه شده در روزهای اخیر سیگنال مثبت به بازار داده است و توافق میان ایران و آمریکا قوت گرفته است.

از سوی دیگر سخنرانی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نوید روزهای خوشی در بازار سرمایه را می‌ دهد. با این حال با توجه به سابقه اظهارات و وعده هایی که عملی نشده‌ است، همچنان بخش مهمی از بازار سهام به دیده تردید به مواضع دولت می‌ نگرند.

به طور کلی بر اساس اخبار و اتفاقات موجود در جو سیاسی-اقتصادی کشور، پیش بینی می شود بورس شرایط مطلوب‌ تری را نسبت به روزهای ابتدایی شهریور ماه تجربه کند.


شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر را در اینجا ببینید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...