لاوروف گفت که درگیری اوکراین روسیه را قوی تر کرده است


لاوروف گفت که درگیری اوکراین روسیه را قوی تر کرده است

لاوروف: روسیه در نتیجه درگیری اوکراین که توسط ایالات متحده آغاز شد، قوی‌تر شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در نتیجه درگیری اوکراین که توسط ایالات متحده آغاز شد، قوی تر شده است، همانطور که پس از پیروزی بر ناپلئون بناپارت و آدولف هیتلر قوی تر شد.
"در آغاز قرن نوزدهم، ناپلئون تقریباً تمام اروپا را برای حمله به روسیه جمع کرد. ما او را شکست دادیم و پس از این تجاوز قوی تر شدیم. در اواسط قرن گذشته، هیتلر همین کار را کرد: او بیشتر اروپایی ها را تحت سلطه خود درآورد. او همچنین شکست خورد و ما پس از این جنگ قوی‌تر شدیم."
لاوروف افزود: نتیجه جنگی که ایالات متحده با استفاده از اوکراین علیه روسیه به راه انداخت، از قبل قابل مشاهده است.. نتیجه اصلی برای ما و اتفاقاً برای دیگرانی که بعداً این نتیجه را احساس خواهند کرد، این است که روسیه قبلاً بسیار قوی‌تر از قبل از این اتفاقات بود و پس از پایان جنگ نیز چنین خواهد بود.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن به روش‌های دیگر غیرممکن بود."
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلاش زلنسکی برای گسترش استفاده از تسلیحات آمریکایی